Hoe snel na het drinken van thee waar je allergisch aan bent krijg je een reactie?

Had net kamillethee gedronken, maar blijkbaar ben ik allergisch aan die soort plant (weten mijn ouders sinds ik kind ben, maar wist ik niet). Het is nu onderhalfuur geleden dat ik die gedronken heb. Wanneer zou ik daar symptomen van moeten krijgen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (1)

Meestal treedt een allergische reactie op voedsel snel op, binnen enkele minuten tot een paar uur na het eten van het voedingsmiddel. De klachten die optreden bij voedselallergie zijn per persoon verschillend, iedereen heeft zijn eigen specifieke klachten. De ernst van de klachten kan dus per persoon en per voedingsmiddel verschillen van mild tot zeer ernstig.
fremar