Wat te doen tegen een geirriteerde slijmbeurs heupen?

Door een versleten tussenwerfelschijf in mn mijn rug heb ik aan beide heupen een geirriteerde slijmbeurs. Wat kan ik hier zelf tegen doen?? Ik ben aan het wachten op verdere behandeling via ziekenhuis voor mijn rug.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

In afwachting van de behandeling kun je via je Huisarts goede pijnstillers op recept krijgen,zorg er verder voor dat je op geleide van de pijn probeert in beweging te blijven.
En houd de pijnlijke plekken,voldoende warm.Soms kan het gebruik van een rode (warmte lamp enigzins verlichting geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Huisarts, ze hebben bepaalde medicijnen ertegen! na 6 week is het weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In afwachting van verdere behandeling kan je dit doen:
Veel rusten, rekening houden met belasting.
Niet op pijnlijke heupen liggen.
Als je kan, trappen lopen vermijden.
Vermijd nu even wandelingen en zeker op strand of door bos.
Smeren met Tantum, Advil of Voltaren kan soms helpen.
Uw arts kan u de juiste medicijnen geven tegen de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt, ik ga ook de bron even doorlezen. Ik zal de arts (orthopeet) nog even bellen om te vragen of er geen medicijnen voor nodig zijn. Nogmaals bedankt voor deze waardevolle tips :)
ik heb een slijmbeursontsteking aan mijn schouder.
heb het advies gekregen de schouder vooral te blijven bewegen, maar niet te belasten.
heb ook oefeningen gekregen, en slik ibuprofen.

mocht het aanhouden, dan is een injectie met corticosteroiden mogelijk.
sterkte en beterschap!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dat is duidelijk. Ibuprofen kan ik zeker gaan proberen, ik kreeg eerst zaldiar (paracetamol icm tramadol), maar dat was voor de diagnose. Bedankt in ieder geval :)
Als de ontsteking eenmaal over is (of eerder!) kan je eens langs een podotherapeut gaan. Deze kan op maat zooltjes maken voor in je schoenen die precies geschikt zijn voor (de stand van) jouw voeten, zodat de ontsteking niet nog een keer terugkomt.