ik ben vanochtend opgestaan met pijn rond de navel. sinds vanmiddag komt er ook rommel uit mn navel en ik kan nauwelijks wat. weet iemand wat dit is?

mn ouders zijn beide werken en met deze pijn kom ik de nacht niet door! ik ben echt superongerust, er komt namelijk rommel uit mn navel, en het stinkt ook nog eens. ik hoop echt dat iemand van jullie me kan helpen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.2K

Antwoorden (5)

Het klinkt als een ontsteking. Echter, je navel is een vervelende plek om een ontsteking in te krijgen. Alle huisartsen posten hebben een link met een nachtdienst. In jouw geval zou ik die eens bellen en overleggen of het nodig is dat een arts hiernaar kijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je superongerust bent en de nacht niet doorkomt, moet je de dokterspost bellen. Zij kunnen beoordelen of je langs moet komen (of dat iemand langs jou komt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt op een ontsteking in de navel. Wees niet bang. De navel staat niet in verbinding met je buik dus de huid in je navel is ontstoken. Dat spul kan pus zijn. Dit kan ontstaan als je je navel nooit van binnen wast. Dan gaan bacterien zich ophopen. Wat je nu kunt doen is onder de douche je navel uit gaan spoelen. Daarna goed drogen (deppen). Morgen even naar de huisarts voor een creme te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard moet je naar de dokter of de dokterspost gaan, maar je kunt ook proberen (als het niet teveel pijn doet) je navel schoon te maken met een wattenstaafje met Betadine of jodium. Dat maakt goed schoon en verzacht de pijn. Dit is een tip van een huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan inderdaad een onsteking zijn, of zelfs een klein fisteltje. je "kunt nauwelijks wat", zeg je. Bedoel je dat het zoveel pijn doet? Dan moet je echt de huisartsenpost bellen. Het telefoonnummer van die post staat waarschijnlijk op het bandje van het antwoordapparaat van je eigen huisarts, als je die nu belt. Anders is het wel op internet te vinden.

Je zou eerst kunnen bellen voor overleg, misschien hebben ze een advies waar je de nacht mee door kunt komen, en hoef je niet naar de post te komen. Als dat wel moet, zul je waarschijnlijk toch één van je ouders moeten bellen voor het vervoer. Ik neem aan dat je ze in noodgevallen wel kunt bereiken, toch? Of vraag een buurman of buurvrouw, of iemand anders in de buurt. Maar als je inderdaad naar de post moet, zou ik sowieso even je ouders bellen, ook als je iemand anders kunt vinden om je te rijden. Ze willen ongetwijfeld op de hoogte gehouden worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet het antwoord al van de huisartsenpost: Paracetamol en morgen naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjulliewel voor jullie snelle antwoorden. op dit moment is het wel te doen als ik maar niet te vaak van positie verander, dus van liggen naar zitten naar staan en weer terug enzo. ik ga zo gewoon lekker op bed en dan morgen maar naar de dokter. maar ik was zo bang dat jullie allemaal zouden zeggen dat het een navelbreuk zou kunnen zijn.. maar iedereen van jullie zegt een ontsteking dus dan hoop ik dat dat het ook echt is en geen breuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een navelbreuk is een opening in de buikwand rondom de navel. Dat is niet een opening door de huid heen. Bij een navelbreuk zul je een bult zien bij/onder de navel, of zal de navel naar buiten steken. Wanneer je het uit kunt houden als je het rustig aan doet, zal het advies bij een HAP inderdaad zijn zoals jij beschrijft, Platje. Maar als iemand zegt bijna niks te kunnen door pijn, denk ik al gauw dat iemand amper nog rechtop kan komen in bed, en dat lopen, zitten, eten en naar de WC gaan niet lukt. En dan laten ze je waarschijnlijk wel even langskomen.