hoe stop ik mijn woede-aanvallen?

ik heb de laatste tijd heel erg last van woede-aanvallen, waardoor ik, als ik alleen ben op mijn eigen kamer, met spullen ga gooien en mijn gezicht, armen of benen openkrab tot bloedens toe. het komt meestal door kleine irritaties! ik weet niet hoe ik het kan stoppen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (10)

Om te beginnen zul je naar je huisarts moeten gaan. Het kan allerlei oorzaken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad de huisarts +
Zo snel mogelijk hulp zoeken. Ga met je huisarts praten. Dit is een ernstige situatie. Als je zo doorgaat belandt je in een neerwaartse spiraal waar je zelf niet meer uit kunt komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot tien tellen, diep ademhalen en gaan lachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ beeld u in....je bent super boos en na 10 seconden ben je aan het lachen :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste remedie. Dank voor de plus.
ik zou eerst proberen om, als je voelt dat een woedeaanval eraan komt even tot 10 te tellen,
als dat niet lukt zou ik naar de dokter gaan en daar hulp zoeken.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me een heel strak plan dat je dit gaat opschrijven, wanneer, hoe en waarom. En gelijk vrijdag een afspraak maken met de huisarts en je brief meenemen.

Zoals je zelf schrijft dat je dit van de laatste tijd hebt. Ga voor jezelf na of je stress hebt, puberteit of dat er veel dingen dwars zit. Zoals je zelf al zegt komt meestal door kleine irritaties, wat zal er gebeuren als je grote irritaties zal tegenkomen.

Ga niet zelf tobben en denk dit gaat wel over, want voordat je het weet gaat het veel verder. Hoe later je hulp gaat zoeken of krijgen hoe moeilijker het zal worden voor jezelf en ook voor je omgeving.

In ieder geval al erg knap dat je dit al zelf kan toegeven. Dus gelijk een afspraak maken met de huisarts en neem iemand van je vriendenkring of je ouders in vertrouwen. Zodat je er niet alleen voor staat en er met iemand over kan praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er dingen zijn die je dwars zitten, en die je nergens kunt uiten. Jouw woede en frustratie komen dan op deze manieren toch naar buiten.

Om hier vanaf te komen, kun je het beste iets aan je situatie veranderen. Je zult zelf moeten uitzoeken wát het precies is dat jou zo dwars zit. Heb je geen vrienden, val je steeds buiten de groep? Bevalt je studie of je werk je niet? Is je woonsituatie slecht? Word je bedreigd?

Ik heb het sterke gevoel dat er ergens iets is waar je onder lijdt, maar waar je geen invloed op kunt uitoefenen.

Althans, je hebt het gevoel dat je er niets aan kunt doen. Dan moet je ofwel er tóch iets aan gaan doen, ofwel hulp zoeken. Met die hulp kun je misschien wél iets veranderen; of je kunt, met die hulp, uit die frustrerende situatie wegkomen.

Voor zover het niet lukt om de situatie te veranderen of te vluchten, helpt het om met iemand te praten. Déél je problemen, daar worden ze sowieso minder van! En je krijgt meer hulp dan je verwacht, want je hebt altijd meer krediet bij je vrienden dan je denkt!

Voor zover dit alles niet lukt, kun je het beste met een hulpverlener gaan praten. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat je onder behandeling komt; alleen al het praten helpt vaak al een hele hoop.

Die hulpverlener kan de huisarts zijn, of een psychiater. Als je student bent, is er vaak een studentenpsycholoog beschikbaar. Heb je een baan, dan kun je bij de arbo-arts te rade.

Wat je ook doet, trek je niet terug. Dat lost niets op. Ga naar buiten met je probleem, benader andere mensen, wie dan ook. Alleen zo kun je de oorzaak achterhalen en wegnemen.

Sterkte!
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je nooit eerder zo erg woede-aanvallen hebt gehad en dit opeens is gekomen, moet er een oorzaak voor zijn.

Mogelijk zit de oorzaak in je voedingspatroon, te veel van bepaalde stoffen kunnen dit veroorzaken.

Het kan ook een gevolg zijn van het niet goed functioneren van bepaalde organen.

Ook een tekort aan bepaalde mineralen is mogelijk.

Als laatste een verstoring van je energie ballans.

Een bezoekje aan de dokter is het eerste wat je kan en moet doen, kom je hier niet verder, dan is een bezoekje aan een natuurarts een vogende mogelijke stap, ik ken hele goede resultaten van mensen met dit soort problemen, die uiteindelijk bij een natuurarts terecht zijn gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onmogelijk, is niet te stoppen.

Helaas die woede-aanvallen kun jij niet stoppen. De woede-aanvallen stoppen jou, want als je in zo´n woede-aanval zit, dan ben je niet thuis in je lichaam. Dan ben JIJ niet, maar de woede is er dan. Het is: of jij bent er of de woede is er. Kijk maar of het klopt.

Doorleef die aanval en hoe intenser je die kunt beleven hoe sneller hij weer kalmeert. Maak er geen veenbrand van, want continue boosheid is de grootste ziekmaker in deze wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je jezelf beschadigt in je woedeaanvallen is dat een ernstig signaal.
Ga ermee naar de huisarts! GV kan je hierbij - hoe goed bedoeld ook - niet helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan GV helpen. Kijk maar naar een aantal goede antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, voor steun is GV leuk en fijn, maar om uit de beschreven problemen te komen, heb je toch echt een arts nodig!
Wat je nu doet is een mooi teken dat je er iets aan wilt doen, goed zo!!

Wij zullen dat hier met z'n allen helaas niet kunnen, onze goede bedoelingen ook!
Ga naar een huisarts/vertrouwenspersoon waarmee het klikt en laat je begeleiden.....het beschadigen van jezelf is vaak een uiting van andere (geestelijke) pijn!!

Heel veel succes, je eerste stap is al genomen door erover te praten!