Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een soa krijgen (of hiv) zonder seksueel contact?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
821
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
neem eens een kijkje op deze site https://www.sense.info/soas/soas-voorkomen/wat-veilig-en-wat-niet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Semivdb, dat zijn allemaal voorbeelden van sekusele handelingen. Kun je hiv krijgen zonder seksueel contact?
Powergen
7 jaar geleden
Ja... HIV kan je ook krijgen door middel van bloed contact.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tussen de voorbeelden zat ook iets over (bloedende) wonden, dacht dat je daardoor genoeg wist.
Edraket
7 jaar geleden
Ja dat kan, maar met seksueel contact is het veel lekkerder

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat kan, ondere andere door bloedcontact of door overdraging (moeder/kind) bij zwangerschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Dat kan zekfs indirect bloedcontact zijn. Transfusie of een prikincident op een lab
HeerVoldemort
7 jaar geleden
En wat dacht je van hepatitis B: Contact met bloed, sperma, voorvocht en soms via speeksel.
Kontneuken zonder condoom,
Oppervlakkig contact tussen penis en anus (droogneuken)
Gezamenlijk gebruik van seksspeelgoed,
Pijpen en tongzoenen als het slijmvlies in je mond is beschadigd
Gemeenschappelijk gebruik van tandenborstel of scheermesje.
tinus1969
7 jaar geleden
Aanvullign @HeerVoldemort: Hepatitis B woekert in zorginstellingen waar mensen dicht op elkaar zitten. Mensen die daar werken horen dan ook gevaccineerd te zijn.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik ben er ook voor ingeënt. Ik werk in de beveiliging. En kom ook bij verslaafden en soms bij gevangenen. Ik zou het ook kunnen krijgen door bijten of spugen door cliënten en gedetineerden. Ook bij die groepen komt het veel voor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
woekert?
40.000 dragers in Nederland, dat valt dus wel mee.
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/H/Hepatitis_B

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding