Ik ben 1 dag uit het gips (schouder tot pols). Ik kan geen vuist maken op vinger strekken en beetje maar bewegen. Wat kan ik beste doen?

Heb 2 weken in gips gezeten. Heel me arm is ook opgezwollen. Me arm kan ik ook nauwelijks bewegen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Terug naar je behandelend arts
Erna55
7 jaar geleden
Meestal wordt er na verwijderen van gips bekeken hoe de beweeglijkheid weer verbeterd kan worden.
Heb je advies of instructie meegekregen ?
fremar
7 jaar geleden
Normaal gezien zou men u nu moeten doorverwijzen naar een kinesist voor aangepaste oefeningen.

Antwoorden (1)

Contact op nemen met of huisarts of ziekenhuis waar je behandeld bent. Zij weten wat je wanneer na gips weer zou moeten kunnen doen.

Hebben ze hier helemaal niets over verteld toen het gips er af gehaald werd? Mijn ervaring is dat de verpleegkundige dan van alles vertelt over de verwachtingen en eventueel oefeningen, oftewel de do's and don'ts.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mij is alleen verteld moet langzaam gaan bewegen. Maar ik geen vuist of me vingers strekken bij me elleboog begrijp ik dat niet veel kan bewegen maar bij mijn vingers niet.....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus het doet geen pijn? Anders de HuisArtsenPost even bellen en vragen wat te doen. (Je mag nooit meteen naar de HAP toe gaan, eerst bellen en vertellen wat er aan de hand is.) Bij geen pijn maandag contact opnemen met de huisarts, @Vinny777, het is geen spoedgeval tenslotte. Doe het voorlopig rustig aan, langzaam bewegen dus. Ik neem aan dat er of naar gekeken moet worden of dat je wat oefeningen krijgt om dagelijks thuis te doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja heb wel pijn als ik mijn vingers beweeg tot een bepaalde punt. Ben nu 1 dag verder en nog geen vuist of strekken. En nogsteeds zwelling over heel arm. Nog tips? @jodokus52
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In dat geval @Vinny777 even de HAP bellen en advies vragen, indien nodig mag je op afspraak langs komen.
Je kunt je verhaal doen aan de verpleegkundige die de telefoon aanneemt. Indien nodig overlegt deze met de dienstdoende arts.
Sterkte.