Is er een homeopatisch middel tegen haar uitval en afgebroken nagels of een vitamine preparaat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Silicea, kiezelzuur. Heb ik veel gebruikt om sterkere nagels te krijgen en dat werkte erg goed. Alleen weet ik het merk niet meer. Het duurt wel een poos voor je de positieve effecten van kiezelzuur op de groei en stevigheid van de nagels kunt merken. Het is ook heel goed voor je haren. En het is er in verschillende vormen. * Het merk wat ik gebruikte. Kocht ik bij De Tuinen. * Brandnetel, Haver, soja, rijst, rozijnen en Heermoes bevatten veel Kiezelzuur. * A.Vogel Silicea D6 is een homeopathisch geneesmiddel dat wordt toegepast bij broze nagels en ter voorkoming van huidinfecties. Kies D12 in het geval van chronische klachten. * Original silicea gel, natuurtalent voor huid, haar en nagels Deze homeopatische versies heb ik zelf niet geprobeerd. Ik heb niet zo'n vertrouwen meer in homeopathie.

Vitamine E. Goed voor huid, haar en nagels. - Antioxidant - Beschermt tegen zenuw-aandoeningen - Vergroot de weerstand - Beschermt tegen hart- en vaatziekten - Vermindert PMS-symptomen - Behandelt huidproblemen en kaalheid - Werkt als natuurlijke vocht afdrijver - Voorkomt verdikt littekenweefsel - uitwendig opbrengen

Haaruitval en gebroken nagels duiden op een probleem in je lichaam. De beste oplossing is dus *niet* naar een middeltje te zoeken om dat probleem te compenseren. De beste oplossing is de *oorzaak* van het probleem te zoeken, zodat je vervolgens die oorzaak weg kunt nemen. Dan heb je geen enkel middeltje meer nodig, en dat is uiteindelijk veel gezonder. Wát die oorzaak dan is, kan ik hier vanachter mijn beeldscherm helaas niet zomaar voor je achterhalen. Ik kan wel een aantal zoekrichtingen geven. Hopelijk heb je daar iets aan. Je zult echter zelf naar je eigen lichaam en je eigen leefomstandigheden moeten kijken om te zien waar je de oorzaak zou moeten zoeken. Mogelijke zoekrichtingen: --  Eet je voldoende gevarieerd? Eet je voldoende? Bij een normale gevarieerde voeding heb je géén vitaminepreparaten nodig. --  Rook je? Stop daarmee. Roken verhindert de opname van vitamines en andere voedingsstoffen door de darmen. --  Heb je veel stress? Doe daar iets aan. Ook stress verhindert de opname van vitamines en voedingsstoffen. --  Slaap je genoeg? --  Heb je een ziekte, infectie, schimmel? Denk hierbij niet alleen aan bijvoorbeeld schimmelnagels, maar ook aan een darminfectie, of een erfelijke aandoening. --  Welke producten gebruik je? Denk aan nagellak en -remover, haargel, shampoo. Denk ook aan de manier waarop je je haar kamt, borstelt en droogt - ook handdoeken en föhns kun je op een verkeerde manier gebruiken. Ik hoop dat ik je met deze tips verder heb kunnen helpen. Hoe dan ook, uiteindelijk zul je zélf moeten bepalen wat bij *jou* de oorzaak is van de problemen. Bezie je hele levenspatroon eens kritisch, inclusief alles wat je doet en alle producten die je gebruikt. Hopelijk zul je hiermee de oorzaak kunnen vinden. Succes!

De meest logische weg lijkt mij om te onderzoeken of en welke gebreken in je vitamine huishouding hebt alvorens naar middelen te grijpen om het (wat dat dan ook moge zijn) aan te pakken. Bij een volwaardig voedingspatroon zul je meestal geen aanvulling nodig hebben. Haren die door ziekte, bestraling of ouderdom uitvallen kun je niet met middelen van beide categoriën oplossen . Voor de verzorging van nagels zijn wel handcreme`s in de hand die een nagelverstevigende werking hebben. Al met al zal een gezonde levenswijze niet alleen op nagels en haren maar op het hele lichaam en geest een posoteve uitwerking hebben,meer dan je van homeophatische middelen kunt of mag verwachten. Het inzetten van middelen is eigelijk achter de feiten aan wandelen. Voorkomen is dan nog altijd beter dan (homeophatisch) genezen.

Huid haar en nagel complex van Sunwell ( bij Kruidvat).

Tegen alles is een homeopatisch middel. Geen probleem.

Zonder eerst goed te laten kijken naar de oorzaak, lijkt me dit via een "hier aangeraden" middel, homeopathisch ook, niet zo verstandig. Zo kan het wijzen o,a op een tekort aan B11 (foliumzuur) en B12, of nog meer uit deze B-serie. Of zelfs op een iets te snelle of trage schildklier werking. Vele huisartsen vinken enkel aan of je evt bloedarmoede hebt, en laten je HB (hemoglobine) alleen testen, Is deze oke, dan gaan ze er van uit geen tekort hebt. Helaas komt , en zeker als jij naast dit euvel nog meer kleine of vagere klachten hebt, nog best heel voor ! Site:http://home.kpn.nl/hindrikdejong/symptoom.htm geeft heel veel info. Als eerst de OORZAAK bekend is, kan je altijd nog kiezen voor een natuurlijke supplementen. Heel veel sterkte en succes!

Hierop is eigenlijk niet goed te antwoorden, omdat je probleem een gevolg is van wat anders. Wat dat anders is, is hier nooit achter te komen. In ons dagelijkse voedsel komen bepaalde sporenelementen te weinig voor, zoals selenium ,silicium, magnesium enz. Maar vaak is de reden van deze klachten zeer complex en is het al jaren aan de gang voordat dit soort klachten komen. Verders denk ik dat je met het woord, homeopatisch een natuurgeneesmiddel bedoelt, dat is heel wat anders. Dus zo maar even iets slikken tegen haaruitval en gebroken nagels is een grote gok, beter even naar een dokter of een natuurarts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100