Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

misselijk bij het gebruik van medicatie,wat nu?

Ik slik medicatie omdat ik een blaasontsteking heb maar ik word erg misselijk van de capsules (staat ook in de bijsluiter) iemand tips om het gevoel te verminderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Lichte dingen eten wil wel eens helpen, natuurlijk niet te veel anders krijg je weer een enorm vol gevoel en dat wordt er ook niet beter van. Succes!

Toegevoegd na 27 seconden:
Melk drinken kan ook helpen. Alles met mate.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het best kun je even (telefonisch) contact opnemen met de arts die de waarschijnlijk antobiotica heeft voorgeschreven.
Het kan zijn dat andere antibiotica minder bijwerkingen voor je hebben en er is ook medicatie tegen misselijkheid te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij deze medicijnen staat inderdaad,bij ontbijt innemen,de meeste worden dan misselijk,in de verzorging gaven we de medicijnen,2 uur na het ontbijt,en dan niet in combinatie met sap.
Denk er ook aan veel thee te drinken is goed voor je blaas en misselijkheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fruit. Fruit gevarieerd dus niet aleen appels
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruiken aan sinaasappel/mandarijn helpt vaak tegen misselijkheid bij mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kun je veel extra water drinken. Dat verdunt het maagzuur, zorgt ervoor dat het medicijn goed opgenomen wordt en het is bij een blaasontsteking sowieso al aan te raden om veel water te drinken. Zolang je niet braakt is het vervelend maar na een dag of twee wordt de misselijkheid meestal wel minder. Als het goed is duurt zo'n kuur maximaal een dag of vijf, dus de ellende is te overzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zelf gaan dokteren op internet, meestal is je apotheek veel beter op de hoogte, die zitten er voor dat soort vragen. Uiteraard kan je ook de arts raadplegen die je het middel heeft voorgeschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding