Huis uitslag op heupen, wat voor uitslag is het?

Sinds ik weer aan de pil zit heb ik allemaal uitslag op mijn heupen. Ik heb nu al een andere pil gehad maar over is het nogsteeds niet. In de ochtend lijkt het minder maar in de avond is het echt heel erg. Weet iemand wat het kan zijn of beter nog hoe je er vanaf komt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er is geen foto van de uitslag te zien, maar op internet kun je wel vinden dat er meer vrouwen zijn die door het slikken van een gecombineerde anticonceptiepil last krijgen van een rare huiduitslag. Die wordt veroorzaakt door een bepaalde stof die in die soort pil zit. Kijk eens in de bijsluiter of daar bij de bijwerkingen huiduitslag wordt vermeld.

Je kunt het beste naar jouw huisarts gaan en hem vragen om een andere anticonceptiepil.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb inderdaad al een andere pil gekregen maar tot op heden geen verbetering.
Amadea
7 jaar geleden
Dan zit er in de vervangende pil mogelijk dezelfde stof als waar jij allergisch op reageert. Beter vraag je de huisarts om een andere soort. Vergelijk de twee bijsluiters met elkaar, zit er overeenkomst in?