Zal extra testosteron in de puberteit leiden tot meer groei?

Wordt je langer in de puberteit als je extra testosteron inneemt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
Zou ik niet mee experimenteren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je wordt zo lang als je lang wordt en experimenteren met kunstgrepen is nooit verstandig...!
Erna55
7 jaar geleden
Vermijd factoren die de groei kunnen remmen. Er is misschien niet heel veel dat je kunt doen om langer te worden, maar er zijn wel stappen die je kunt nemen om te zorgen dat je natuurlijke lengte niet wordt verkort door invloeden van buitenaf. Drugs en alcohol kunnen bijvoorbeeld de groei remmen als je die op jonge leeftijd gaat gebruiken, en ook door slechte voeding word je minder lang dan je zou kunnen worden. Remt cafeïne de groei? Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat cafeïne de groei niet remt. [2] Cafeïne zorgt er wel bij veel mensen voor dat je minder goed slaapt. Kinderen en jongvolwassenen hebben ongeveer 9,5 uur slaap per nacht nodig, en door cafeïne kan het moeilijker zijn om daar aan te komen. Remt de groei door roken? De effecten van roken en meeroken op het BMI (body mass index) zijn nog onduidelijk. Volgens een aantal onderzoeken worden kinderen die roken of worden blootgesteld aan andermans rook korter dan kinderen die niet roken of van wie de ouders niet roken.[3] Remmen steroïden de groei? Absoluut. Anabole steroïden remmen de botgroei bij jonge kinderen en tieners, ze verlagen het aantal zaadcellen, verminderen de borstomvang, verhogen de bloeddruk en geven een hoger risico op een hartaanval.[4] Kinderen en tieners met astma die inhalators gebruiken waar kleine hoeveelheden steroïde budesonide zitten worden gemiddeld 1 centimeter korter dan kinderen die niet met steroïden behandeld worden.[5]N http://nl.m.wikihow.com/Langer-worden-als-je-in-de-groei-bent

Het beste antwoord

Testosteron is een mannelijk geslachtshormoon. Het is nodig voor de aanmaak van sperma en zorgt voor mannelijke kenmerken, zoals lichaamsbeharing, baardgroei, een lage stem, ontwikkeling van de penis en zaadballen en voor meer spiermassa. Het is ook nodig om seksueel opgewonden te raken.

Artsen schrijven testosteron voor bij een tekort aan dit hormoon. Het wordt ook gebruikt bij een te sterke lengtegroei bij jongens en/of een vertraagde puberteit bij jongens

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe lang je uiteindelijk zult worden wordt grotendeels genetisch bepaald. Daarnaast hebben voeding, ziekte en je leefomgeving ook invloed op je groei.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe lang je uiteindelijk zult worden wordt grotendeels genetisch bepaald. Daarnaast hebben voeding, ziekte en je leefomgeving ook invloed op je groei.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je moet het niet zomaar in gaan nemen als je geen tekort hebt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Maar de vraag is volgens mij of extra innemen als je geen tekort hebt kan helpen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Het wordt ook gebruikt bij een te sterke lengtegroei bij jongens" Dit is om de groei te stoppen.. (een behoorlijke aanwijzing dat het niet bevorderlijk werkt.)
Kees10
7 jaar geleden
Als arten dit voorschrijven tegen teveel lenkte groei betekent het dus dat het de groei remt, m a w, je verkort de groei periode