Schimmel breidt zich steeds verder uit, wat kan ik hier aan doen?

Zoals jullie in mijn vorige vraag hebben kunnen lezen heb ik een schimmelinfectie. Het probleem is dat ik nu overal op mijn lichaam plekken krijg, wat kan ik hier tegen doen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Heb al een zalfje gekregen, die gebruik ik ook. Ook op de nieuwe plekken. Maar er blijven plekken bijkomen...

Toegevoegd na 21 minuten:
Het zalfje dat ik heb gekregen, heeft er wel voor gezorgd dat de oorspronkelijke plekken minder rood zijn en niet meer jeuken. Er lijkt dus sprake te zijn van herstel..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
huisarts! ook al heb je een creme, ga terug om te zeggen dat het niet werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad terug naar de huisarts want er zijn verschillende zalfjes en creme's tegen schimmel dus misschien dat een ander zalfje wel help.

Antwoorden (7)

Zo vlug mogelijk naar de dokter om een goede behandeling op punt te stellen.
fremar
12 jaar geleden
Bij een hardnekkige schimmelinfectie krijg je pillen van de huisarts,ga er maar gauw heen want als de schimmel over is blijven er rode plekken onder de huid die echt langzaam wegtrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je huisarts om een verwijsbrief voor een dermatoloog.
Als je huisarts zelf met allerlei zalfjes in de weer gaat, duurt het te lang voordat hij het juiste zalfje te pakken heeft. Een dermatoloog kan iets op kweek zetten of beter onder een microscoop bekijken.
Toch blijven huidaandoeningen heel ingewikkeld. Ik wens je een spoedige genezing.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zalfje dat ik heb gekregen, heeft er wel voor gezorgd dat de oorspronkelijke plekken minder rood zijn en niet meer jeuken. Er lijkt dus sprake te zijn van herstel..
Ivana
12 jaar geleden
In dat geval zou ik een klein beetje geduld hebben. Je huisarts heeft dan toch de goede medicatie te pakken. "Het komt te paard en gaat te voet". Wat zoveel wil zeggen, dat het het sneller hebt, dan dat het weer genezen is.
Houd dus maar moed, het komt weer goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zeker geen moed houden. Echt even langs de huisarts.
Ivana
12 jaar geleden
@Puur. Ze heeft al medicatie en die schijnt te helpen. Dan is het enige dat je nog moed doen: moed houden!
een schimmelinfectie is zeer besmettelijk, was je dus met een ander washandje op de plekken waar je geen schimmel hebt. Ga maandag terug naar je arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het duurt wel meestal wel twee tot vier weken totdat de huid hersteld is. Ik weet niet hoe lang je bezig bent? Maar als je nog geen twee weken bezig bent, zou ik rustig doorsmeren en ook de nieuw bijgekomen plekken insmeren.
Je geeft zelf al aan dat de oorspronkelijke plekken wel verminderen en dat het dus wel werkt. Het is dus een kwestie van volhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 2x ook een schimmelinfectie gehad, een behoorlijk ernstige zelfs. Dat komt omdat ik kleurenblind ben en dus de verkleuringen op mijn lichaam niet zag.

Toen de dokter vroeg of ik zalf of pillen wilde, heb ik pillen voorgesteld, omdat de zalf precies op de plek(ken) gesmeerd moet worden. Wellicht heb je niet alle plekken even goed besmeerd.

Het beste ga je terug en vraag je de pillen. Heel effectief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je al teatree olie geprobeerd? je kunt het puur gebruiken maar ook in een creme verwerken. (lijkt me wel fijner) je kunt ook teatreecreme kopen. ik heb er goede ervaring mee.