Helpt touwtjespringen als je wil afvallen?

Ik wil graag afvallen&betere conditie, maar haat sport. Zou touwtjespringen iets uithalen..?

Toegevoegd na 10 minuten:
..Helpt het alleen voor je kuiten of ook voor je dijbenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Touwtjespringen is de ideale manier naast zwemmen om af te vallen. Maar zorg er wel voor dat je een beetje variatie erin gooit. Opzij springen of op 1 been als je wat verder bent. Je spieren gaan namelijk wennen en komen op een plateau.
Hou je lichaam constant in verrassing en je bent binnen notime een paar kilo kwijt of zelfs meer.
Professionele boksers doen het ook en gebruiken het ook om voor een wedstrijd nog wat af te vallen wanneer nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

zeker, en ook voor je conditie is het goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten, boksers gebruiken het voor hun conditie!

Toegevoegd na 11 minuten:
Betreft je aanvulling:
helpt voor beiden, vooral wanneer je je knieën wat extra buigt bij het springen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Touwtje springen of trampoline springen helpt heel goed als je wilt afvallen. Bovendien is het inderdaad goed voor je conditie. Het is een soort cardiotraining en best zwaar om lang vol te houden, dus er zal op een gegeven moment veel vet verbrandt worden. Je moet het wel goed opbouwen en minimaal een half uur achterelkaar doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk helpt dat, al moet je dat wel intensief gaan doen en niet een korte periode en heel rustig aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk!

Elke beweging telt.
Dus neem eens wat vaker de trap.
En doe de boodschappen lopend in plaats van met de auto.

En touwtjespringen is niet alleen goed als hulp om af te vallen, maar je vergroot er ook je conditie mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Doe boodschappen touwtjespringend in plaats van met de auto!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha. Maar umh.. ik doe nooit boodschappen ;) En als ik ze al doe, doe ik ze fietsend.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zag laatst bij een voorstelling een paar mensen touwtjespringen op de fiets. Misschien is dat iets voor jou?
Natuurlijk, elke beweging is goed voor je, maar let wel op dat als je echt te zwaar bent je je knieen met touwtje springen heel erg belast.
Zorg Dus ook voor goede verende schoenen tegen de schokken van het neerkomen.
Reken maar uit als je honderd keer springt moeten je knieen en je zolen van je voet toch elke keer de schokken opvangen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je gaat iets door je knieen dus ook je dijbenen.
Ga maar eens een stukje door je knieen staan, dan voel je precies welke spieren je gebruikt bij het buigen. Je kuiten natuurlijk ook om afte zetten van de grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met touwtje springen en traplopen verbrand je de meeste calorieèn, maar pas op je krijgt er ook weer veel spieren van dus zult ook weer aankomen.
Zwemmen isook een hele goede optie en omdat je veel verschillend spieren gebruikt zul je over je hele lichaam in kracht toenemen en zeker ook afvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Touwtjespringen is een intensieve manier van bewegen, dus het is heel goed om af te vallen. Heel goed alternatief als je niet van sport houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, Het is zelfs een hele goede manier om caloriën te verbranden. En ook voor je conditie is dit prima!

Met touwtjespringen verbrandt je al snel aardig wat calorieën. Iemand met een gewicht van rond de 60 kilo die ongeveer 30 minuten touwtjespringt, verbrandt 252 kilocalorieën. Dit is meer dan bij andere sporten als aerobics, voetbal of zwemmen. Met touwtjespringen kun je precies uitrekenen hoeveel calorieën je verbruikt. Hoe doe je dat? Je verbruikt per 10 minuten 1,4 kcal per kilo aan lichaamsgewicht. Dat komt op 0,14 kcal per minuut. Vermenigvuldig dit getal met het aantal minuten dat de training duurt plus het aantal kilo’s dat je weegt. Wij komen dan tot de volgende berekening: 0,14 (kcal per minuut) x 30 (minuten) x 60 (kilo) = 252 kcal.

Voor meer informatie en tip: zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van wat nu je conditie is eigenlijk..

Touwtje springen is wel heel goed voor je, maar ook heel intensief. Als je maar 2 minuten touwtje springen vol kunt houden, kan je misschien beter eerst wandelen. Wandelen hou je langer vol. Je bent er dan ook langer mee bezig, maar je verbrand daardoor meer, doordat je het vol kan houden.

Doordat je misschien meer gaat wandelen, gaat je conditie weer wat omhoog, waardoor je touwtje springen weer langer vol kan houden. Dan heeft touwtje springen wel weer meer nut.

Ook het volgende wordt beweerd:
Je hartslag moet ongeveer tussen de 50% en 70% van je maximale hartslag blijven. Vetverbranding vindt vooral plaats door te trainen op lage intensiteit.