Wanneer zal mijn teennagel afsterven en wanneer zal er een nieuwe aangroeien?

Hallo. Een week terug heb ik bij gym moeten meedoen zonder schoenen aangezien die zijn kwijtgeraakt. Echter, iemand met schoenen ging op mijn linker grote teen staan waarna het best ging bloeden. Het werd algauw gestopt en een paar uur later zag ik dat mijn nagel gescheurd was en daardoor gedeeltelijk los zat (vanaf onder midden naar linkerkant midden was ie gescheurd). Daarna naar huisartsenpost geweest en die zei dat de nagel zal afsterven en er een nieuwe zal groeien. Maar ik ben toch met 2 vragen blijven zitten; wanneer zal mijn teennagel afsterven en wanneer is een nieuwe teennagel meestal volledig gegroeid? Iemand met ervaring?

Fijne dag

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
Duurt best lang voor hij volledig terruggegroeid is

Het beste antwoord

Als teennagels ongeveer 4 cm per jaar groeien is het afhankelijk van het stuk of liever de lengte van je teennagel. Deze is bij mensen verschillend, lange tenen/nagels, kleine teentjes/nagels en is dus niet te overzien van deze kant.
Even zelf meten en je weet het.
Globaal kan ik antwoorden dat het zo'n 3 à 4 maanden kan duren per cm.

Deze vraag is eerder gesteld (zie link):
http://www.startpagina.nl/v/wetenschap/biologie/vraag/43342/snel-groeit-nagel-begin-eindpunt

Nog een vraag over teennagels en terug groeien daarvan:
https://www.startpagina.nl/v/persoon-gezondheid/gezondheid/vraag/221934/uitgetrokken-nagel-terug-aangroeien