Hoe hoog is de drempel om een onbekende te vragen om wat tijd met jou door te brengen?

Op internet is dat niet zo moeilijk, je zit immers veilig achter je scherm. Maar hoe zit dat in het echte leven?
Op straat bijvoorbeeld? Of in de trein?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat je jezelf eerst moet afvragen waarom je een onbekende zou vragen om wat tijd met jou door te brengen, en hoe die tijd dan doorgebracht moet worden. Wil je gewoon gezellig een avondje stappen? Of wil je een diepzinnig gesprek? En waar wil je het iemand vragen. Als je gezellig met vrienden in een kroeg bent is het vaak makkelijk om iemand te ontmoeten en samen wat tijd door te brengen. Hetzelfde geldt als je bijv. bij een sportclub bent of een andere vereniging (gedeelde hobby, dus gedeelde interesse). Maar in de trein zou ik niet een willekeurig persoon vragen om wat tijd met mij door te brengen. Ik ken diegene niet, dus ik zou daar ook geen behoefte aan hebben. Ik zou wat tijd willen doorbrengen met iemand in wie ik daadwerkelijk geïnteresseerd ben, om wat voor reden dan ook. Als ik een lange treinreis moet maken en er zit iemand tegenover me zal ik hem/haar misschien wel aanspreken over iets onbenulligs om de tijd wat aangenamer door te brengen tot mijn eindbestemming.

Als er een basisgesprekje is geweest niet zo hoog eigenlijk.

ik vraag niet daadwerkelijk of mensen wat tijd met me door willen brengen, maar ik sta wel in no time met mensen te beppen :) bij de bushalte, in de rij bij de kassa enz. soms een paar woorden, soms hele verhalen, maar altijd leuk.

dat verschilt per persoon en situatie

Die drempel zal per persoon verschillen. Als er aanleiding is,ben ik snel met iemand in gesprek,maar het gaat dan weer niet zo ver dat ik in de trein een station over sla of op straat een half uurtje mee op loop!

Niet na een eerste ontmoeting ook niet op straat,maar als je elkaar dagelijks in de trein tegen komt en er is een klik en je kletst tijdens de reis is de drempel minder hoog en voel je denk ik wel aan dat je elkaar aardig vindt.En is een afspraakje zo gemaakt.Waar je ook bent moet je elkaar regelmatiger tegen komen om zo'n vraag te stellen dan is het laag drempelig.Dus antwoord op je vraag na 1 eerste ontmoeting lijkt mij de drempel zeer hoog.

Dat hangt er van af waar die drempel tussenligt. Als een man aan een onbekende vrouw vraagt of ze wat tijd met hem door wil brengen, heb je kans dat 'ie een klap in z'n gezicht krijgt. Of het moet op een bepaalde plek gebeuren, maar dan gaat het geld kosten.

DIT IS EEN/HET ANTWOORD: Het vragen alleen al is samen tijd doorbrengen, lieve chx... Over welke drempel heb je het?...

Als ik echt om een praatje verlegen zit dan vraag ik niet of iemand met mij wat tijd wil doorbrengen, maar geef een compliment wat een leuke hond, wat een mooie jas, wat staat die kleur u goed en het werkt altijd en zo sta ik weer een tijd te beppen met iemand bijv. op het station, bij de tandarts, dokter of wat dan ook. Het flapt me er af en toe ook gewoon uit zonder dat ik om een praatje verlegen zit.

Heel hoog. Je kan niet zomaar tegen iemand zeggen, wil je een beetje lol hebben met mij.! Dan denkt diegene zeker dat jij uit de psychiatrische inrichting bent ontsnapt.!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100