Wordt de mexicaanse griepprik onder de huid gespoten (subcutaan) of in de spier (intramusculair)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

intramusculair, dat kun je zien, die gaat er diep in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Recht je spier in. (die zit ook onder de huid, maar dat terzijde)
14 jaar geleden
Mijn schoonzus had spierpijn nadat ze de prik heeft gehad, dus deze is zeker in een spier gespoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze wordt in tegenstelling tot de griepprik in de spier gegeven en is daarom ook wat pijnlijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje
in de spier....mijn man heeft vanmorgen de 2e gehad en heeft weer spierpijn in de bovenarm.
Maar minder als de 1e prik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Intramusculair, naald wordt er recht in gestoken.
Subcutaan wordt een huidplooi genomen en de naald wordt aan de basis horizontaal ingebracht.
Je ziet dan meestal een bobbeltje onder de huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mexicaanse griepprikk moet intramusculair (in de spier gegeven worden voor de optimale werking. Vandaar dat veel mensen na de vaccinatie nog een of twee dagen wat spierpijn overhouden. Voor sommige groepen mensen m.n. diegenen die een verhoogd risico hebben op (spier)bloedingen (waaronder iedereen die antistollingsmiddelen gebruikt) is het ook mogelijk de injectie diep onderhuids te doen plaatsvinden. Iets minder effectief dus je al vrijwel zeker de tweede priik nodig hebben, maar geen kans op een bloeding in de spier, wat veel langduriger problemen zou kunnen veroorzaken.
zie ook de link. (is wel info voor professionals, dus misschien niet voor iedereen begrijpelijk)