Hoe snel groeit een nagel van het begin tot eindpunt?

dus vanaf waar hij begint te groeien tot het punt waar je hem kan afknippen. hoe lang doet een nagel daarover?
een gewone nagel van een mens

14 jaar geleden
in: Biologie
37.9K

Het beste antwoord

Ik vond het volgende stukje op internet:

Vingernagels groeien drie keer zo snel als teennagels. Bij mensen tussen de 20 en 40 jaar groeien de nagels het snelst. Tijdens de zwangerschap en in de zomer groeien nagels sneller. De nagels van nagelbijters groeien sneller dan die van mensen die geen nagels bijten. Gemiddeld groeien nagels ongeveer 4 cm per jaar. Ziekte of verminderde weerstand remt de nagelgroei.

Daarbij is het in jouw vraag natuurlijk ook nog van belang hoe lang het stuk is tussen waar de nagel begint en waar die te knippen is. Dit is ook niet voor ieder mens gelijk. Echt een goed antwoord kan ik dus niet geven.

Maar laten we ervan uit gaan dat dat stuk ongeveer een cm is en dat nagels dus 4 cm per jaar groeien, dan is het antwoord dus: ca. 3 maanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nagels groeien ongeveer 0,1 mm per dag (dat is 1 cm per 100 dagen!)
Dus nu even jouw nagel opmeten in centiemeters en dan delen door 100 dan weet je hoeveel precies hoeveel dagen het duurt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens teennagels groeien langzamer: teennagels groeien slechts 0,5 - 1 mm per maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nagelgroei is ca. 1 mm per maand. Het ligt aan leeftijd en klimaat. Hoe lang het bij jou duurt weet ik niet daar ik de lengte van je tenen en vingers (gelukkig?) niet heb gezien. Ik weet wel dat als je ze nooit kinpt en je wordt 80 jaar ze ongeveer 960 cm lang worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ze nooit knipt, dan breken ze een keer af hoor. Is zelfs met die vrouw gebeurt die jarenlang in het Guinness Book of Records stond met haar lange nagels... Dus die 960cm haal je nooit... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een theoretisch antwoord. Zou ze als baby in coma zijn geraakt en ze wordt 80 jaar maakt ze een kans of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL...
Maar juist dan niet lijkt me. Natuurlijk knipt deze persoon niet zelf zijn/haar nagels, maar dat wordt wel voor hem/haar gedaan... Anders zou die niet goed te verzorgen zijn... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja http://nl.wikipedia.org/wiki/Theorie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jeroen: Ja ik snap je wel, hoor. Vandaar ook mijn ;-) achter mijn reactie...
Dacht dat het een half jaar duurt voor de nagel van begin tot het afknip punt is gegroeid maar denk dat het ook per persoon verschillend is net als haar de kapper zei tegen mij dat ze vond dat mijn haar erg snel groeit, dus zal er bij iedereen wel verschil in zitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van begin tot eind ongeveer 115 dagen. Is tevens de draagtijd van varkens. Vroeger zetten boeren een inkeping op hun nagel (bij de nagelriem) Als de zeug gedekt was. Als de keep ongeveer aan het eind was, wisten ze dat de zeug bijna moest biggen.
Draagtijd van een varken = 3 maanden, 3 weken, 3 dagen.