Waarom is vasodilatatie en hypotensie een gevaarlijke combinatie?

Ik hoop dat iemand mij dit goed uit kan leggen :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.6K
erotisi
7 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vasodilatatie

Het beste antwoord

Vasodilatatie is het verwijden van de bloedvaten door de daar aanwezige spieren. De functie is om de bloeddruk te verlagen.

Hypotensie is lage bloeddruk. Bij een hypotensie is de doorstroming van het bloed minder efficiënt.

Dus als deze twee gecombineerd worden dan wordt een al lage bloeddruk nog meer verlaagd. Je bloed zorgt er voor dat er voldoende zuurstof en voedingsstoffen naar verschillende delen van je lichaam wordt getransporteerd. Maar als je je bloeddruk té laag is, dan kan er niet voldoende zuurstof wordt getransporteerd. Als gevolg van dat zuurstoftekort kan er weefsel afsterven.
Amadea