waar kan ik een toxicologisch bloedonderzoek laten uitvoeren op mijzelf?

Hier bedoel ik een bloedtest die alles onderzoekt zoals bij forensische opsporingstechnieken

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel geen " test je gezondheid" dit is niet specifiek

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K
Erna55
7 jaar geleden
Waarop wil je je bloed laten onderzoeken ?
Erna55
7 jaar geleden
Wat wil je specifiek laten onderzoeken ?
Ritsuka
7 jaar geleden
Veel bloedtesten kun je bij de huisarts laten doen.
tinus1969
7 jaar geleden
Wil je je zelf onderzoeken op drugs?
Cryofiel
7 jaar geleden
Het helpt inderdaad als je vertelt wat je doel is.

Antwoorden (1)

Een forensisch toxicologisch bloedonderzoek wordt alleen gedaan in het Nederlands Forensisch Instituut. Het is een onafhankelijk overheidsinstituut voor forensisch onderzoek ten behoeve van de partners in de strafrechtsketen (Politie, Openbaar Ministerie, Rechterlijke Macht. Er worden geen onderzoeken gedaan op aanvraag van particulieren.
Forensisch-toxicologisch onderzoek is meestal een onderzoek naar chemische stoffen in lichaamsmateriaal. De vraag is of een specifieke stof X aanwezig is. Als geen specifieke stof bekend is dan is de vraag welke lichaamsvreemde stoffen zij er wel aanwezig. Een toxicologisch onderzoek kan een test kwalitatieve maar ook een kwantitatieve test zijn, hoe hoog is de concentratie.

U zou zich kunnen wenden tot het Klinisch Farmaceutisch & Toxicologisch Laboratorium van de GELRE Ziekenhuizen te Apeldoorn. Zij doen analytisch chemisch onderzoek in biologische materialen. Meestal worden bloed (serum) en urine onderzocht op de aanwezigheid van lichaamsvreemde stoffen.

Een andere mogelijkheid is contact opnemen met het Forensic Institute te Leeuwarden. Zij zijn internationaal erkend als bloedspatpatroonanalist.

Waar u voor kiest is helemaal afhankelijk van het doel en hetgeen u met de uitslag wilt bereiken. Bij het Nederlands Forensisch Instituut van het van het Ministerie van Veiligheid en Justitie kunt u in geen geval terecht.