Wat is dat geluid die ik in mijn oren hoor?

Vooral bij stilte of als ik in bed lig 's avonds hoor ik ssssssss ..in mijn hoofd/oren en het komt vaker voor dan vroger

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat geluid heet oorsuizen. Uit bron ----- Bijna iedereen met oorsuizen hoort een ‘eigen’ geluid, bijvoorbeeld: suizen, rinkelen, fluiten of zoemen. Het geluid kan hard of zacht zijn, en scherp of dof van toon. Het kan in één oor te horen zijn of in beide oren. Sommige mensen kunnen precies een plek aanwijzen waar ze het geluid vandaan horen komen. Het geluid kan ook midden in uw hoofd klinken. Het kan zijn dat het oorsuizen alleen maar opvalt als u stil in bed ligt te luisteren. Het oorsuizen kan ook zo indringend zijn dat het uw hele leven beïnvloedt. Over de oorzaak van oorsuizen bestaat nog veel onduidelijkheid. We denken dat de hersencellen in het gehoorgebied van de hersenen overactief kunnen zijn. Ze maken dan uit zichzelf steeds een geluid. Ook gehoorcellen (zenuwcellen) in het binnenoor kunnen misschien een rol spelen. Door beschadiging kan een gehoorcel spontaan geluidsprikkels naar de hersenen sturen. Daardoor hoort iemand een geluid dat er in werkelijkheid niet is en door anderen dus niet te horen is. Vermoedelijke oorzaken van beschadiging van een gehoorcel zijn: langdurige oorontsteking; ontsteking van de gehoorcellen; beschadiging door lawaai (ontploffing, discotheek); een ongeval (bijvoorbeeld beschadiging van de schedel). Tijdelijk oorsuizen kan ontstaan als bijwerking van bepaalde medicijnen (bijvoorbeeld acetylsalicylzuur). Soms wordt het geluid veroorzaakt door een vernauwd bloedvat. U hoort dan als het ware de bloedstroom op de maat van de hartslag door uw hoofd of langs een oor suizen. Ook beschadiging van de gehoorsbeentjes (otosclerose) kan oorsuizen geven. En we denken dat stress een rol kan spelen bij oorsuizen. -----

Bronnen:
https://www.thuisarts.nl/oorsuizen/ik-heb-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100