Hoe krijg ik mijn mentruatie terug?

Ik ben nu al van het begin van de zomervakantie vegetarisch, en heb mijn menstruatie sindsdien niet meer gehad. Heeft iemand hier tips over of uitleg voor? Ik heb op het internet gezocht maar ik kan het maar niet vinden.
Alvast hartelijk bedankt!!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Al je vroeger een normale menstruatie had en nu niet meer, en er verder niets is veranderd behalve dat je vegetarisch bent gaan eten, is dat naar alle waarschijnlijkheid de oorzaak. Dit kan bijvoorbeeld liggen aan het feit dat je ondervoed bent. Niet ondervoed in de zin dat je te weinig grammen voedsel binnenkrijgt, of te weinig calorieën - maar wel ondervoed in de zin dat je van bepaalde belangrijke voedingsstoffen nu te weinig binnenkrijgt. Vlees bevat nu eenmaal veel zeer nuttige voedingsstoffen, die in plantaardig voedsel veel schaarser zijn. Ook is de aminozuursamenstelling van van vlees anders dan die van plantaardig voedsel. Kijk dus welke voedingsstoffen dat zouden kunnen zijn, en vul die aan. Let er daarbij op dat je je informatie uit betrouwbare bronnen haalt. Ik ben zelf geen expert, dus ik kan je geen kant-en-klaar advies geven. Ik weet echter dat er vele niet-artsen rondlopen die zichzelf desondanks tot "expert" hebben benoemd. Zij blaten met veel poeha en zelfs zelfverzekerdheid allerlei onzin. Het beste is, denk ik, een bezoek aan een diëtist. Die weet precies om welke verschillen het gaat, en die kan je ook adviseren hoe jij jouw huidige tekorten op een verantwoorde manier kunt aanvullen. Succes!  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100