Waarom zweet ik bovenop mijn hoofd als ik een zure appel eet?

Is dit normaal, hebben anderen dit ook? Detail is dat ik een 'rotonde' of 'bowlingbal' op mijn hoofd heb, geen idee of dat er wat mee heeft te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een rotonde of bowlingbal op je hoofd?
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik vermoed een kale plek. Misschien bedoelt hij een kale plek met in het midden nog wat haar - een soort kale ring dus.

Het beste antwoord

Gezien de reacties op het volgende forum ben je in elk geval niet de enige maar zijn er meer mensen die vooral na het eten van een zuur voedingsmiddel gaan zweten: http://www.allergieplein.nl/forum/re-zweten-van-fruit-vooral-sinasappel-kiwi-etc-t263-00.html
Blijkbaar krijgt jouw lichaam last van tijdelijke zuuroverbelasting als gevolg van het eten van zo'n appel. Het zweten van de hoofdhuid is dan een noodventiel. Als je niet zou kunnen zweten dan kreeg je last van acidose. Wat je kan doen is de bloedzuren neutraliseren met alkalische zouten. Eet bijvoorbeeld wat amandelen of hazelnoten, een lepeltje honing of ahornsiroop, of wat zoete maïs.
Amadea