Last van bruin slijm, voornamelijk na de seks. Wat kan dit zijn?

Ik heb altijd na seks, soms heel veel soms een beetje, altijd last van bruin slijm. Ik heb al een SOA test gedaan, hier is niks uitgekomen. Ook heb ik mij laten testen op een infectie, dit is het ook niet. Ik ben 19 en aan de pil. Ik heb er erg veel last van en vroeg me af of er nog meer mensen zijn met dit probleem en wat die er aan doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

De bruine vaginale afscheiding wordt meestal veroorzaakt door een verhoogd hemoglobine (zuurstof transporters in het bloed) gehalte. Het kan verschillende oorzaken hebben, meestal is het echter niets om je zorgen over te maken. Zeker niet als het rond de ovulatie gebeurt.(?) Aangezien je zegt dat het meestal na de seks is, zou het door een anticonceptiemiddel kunnen komen (maar je gebruikt alleen de pil). Ook zou het kunnen komen door een vaginale infectie, of een beschadiging van de baarmoederhals. Ik raad je aan om naar de huisarts te gaan voor eventueel verder onderzoek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100