Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pijn bij de seks, hoe komt dat?

Ik heb al meer dan een jaar met mijn vriend, en de seks was altijd normaal, tot een half jaar terug. Als zijn penis in het begin bij mij naar binnen gaat doet het heel erg zeer, maar zodra hij er helemaal inzit voel ik de pijn niet meer. En als we daarna klaar zijn heb ik een ongelofelijk branderig gevoel tot wel 2 uur na de seks. Plassen voelt ook niet fijn daarna, en afvegen duurt echt nog een dag lang zeer. Seks hebben is gewoon totaal niet fijn meer..

Wat kan de oorzaak hier van zijn?
Een Soa test hebben we al gedaan, dus dat is het niet.
En glijmiddel werkt ook niet..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

lijkt mij blaasonsteking even wat ochtendurine afgeven bij de huisarts!ik zou het snel doen want als het inderdaad blaasonsteking is en je doet er niks aan kan het op je nieren overslaan en dan ben je verder van huis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je niet opgewonden genoeg bent, je vriend moet wat meer tijd aan het voorspel besteden en zorgen dat je helemaal op je gemak bent.. Maar dan ook helemaal, het is misschien moeilijk om het aan te kaarten maar ik denk dat daar de oplossing ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan verschillende oorzaken hebben:
Of je bent niet opgewonden en niet vochtig genoeg.
Of je hebt een schimmelinfectie, wat niet hetzelfde is als een SOA.
Of je partner heeft een infectie.

Probeer het eens met condoom met glijmiddel.
Probeer het eens met alleen glijmiddel.
Hoe zit het met je partner? Heeft die ook een pijnlijk gevoel?

Enfin, lees er hier meer over en ga dan naar de huisarts.

Pijn bij de ingang van de vagina.
Veel vrouwen hebben last van branderige of schrijnende pijn bij de ingang van de vagina voor, tijdens of na de gemeenschap. Ook plassen na afloop geeft dan nogal eens een branderig gevoel. De meest voorkomende oorzaak is dat gemeenschap plaatsvindt terwijl u niet of onvoldoende seksueel opgewonden bent. De vaginawand is onvoldoende doorbloed en niet vochtig genoeg. De huid bij de opening van de van de vagina raakt dan gemakkelijk geïrriteerd door het ‘schuren’ van de penis.

Andere mogelijke oorzaken zijn vaginale schimmelinfecties (Candida), huidirritaties of zeldzame huidziekten, een bevalling, of hormonale veranderingen na de overgang. Een herpesinfectie leidt tot zeer pijnlijke blaasjes rond de ingang van de vagina die na verloop van tijd vanzelf weer verdwijnen. Huidirritaties zijn soms een oorzaak van pijn bij gemeenschap, maar veel vaker een gevolg ervan. Gebruik van zeep verstoort de normale zuurgraad van de vagina, waardoor irritatie of een infectie kan ontstaan,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding