Als je door een teek gebeten wordt voel je dit dan gelijk,of als je druk bezig bent merk je er dan niks van.?

Ons buurmeisje van 6 jaar die klaagde s,avonds pas toen ze in bed lag over pijn en jeuk,ze was gebeten door een teek op het schoolplein maar de hele dag niks van gemerkt.
Totdat de moeder het ontdekte,naar aanleiding van haar klagen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zal dat wel zo zijn he, denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef je niet al zelf antwoord op je vraag?

Het beste antwoord

Nee je voelt daar niks van!

Wanneer een teek haar gastheer heeft gevonden knipt zij met haar steeksnuit in de huid, nestelt zich in en spuit gelijk een verdovend stofje onder de huid. U voelt dus niks van een tekenbeet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heb zelf ongeveer 15 teken gehad in mijn leven (ben veel in het bos geweest) en ik heb het nog nooit (!!) meteen op het moment van innesteling gevoeld. Die beesten nestelen zich heel voorzichtig in je huid en je gaat het pas merken als de jeuk wat langer aanhoudt.
Dit is ook belangrijk voor het overleven van die beestjes, aangezien ze nog makkelijk weggeveegd zouden kunnen worden als hun prooi hun zou opmerken tijdens het innestelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een teek die op je komt, bijt vaak niet meteen.
Hij zoekt eerst een warm en vochtig plekje op, bijvoorbeeld onder je oksel, en daar zal hij zicht dan willen gaan vestigen.

Je kunt dus bijvoorbeeld in het bos lopen, daar een teek op je krijgen, en pas uren later gebeten worden.

Als dat gebeurt op een moment dat je heel druk bezig bent zul je er mogelijk niets van voelen op dat moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt het zelf al: ze had het de hele dag niet gemerkt. Dat is inderdaad heel normaal.

Daarom is het na een dagje in tekengebied (denk vooral aan hoog gras!) belangrijk om jezelf/elkaar te controleren op teken. Als je een teek dezelfde dag nog verwijdert, is er over het algemeen niets aan de hand. Als je langer wacht, loop je risico op Lyme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je merkt er niets van.
later, ontdek je een roodomrande, mogelijk jeukerige plek.
had er ooit zelf één
kon voor 3 maanden aan de anti-biotica

een tekenbeet kan desastreuze gevolgen hebben
bij vermoeden: meteen naar de dokter
of beter nog de EHBO
want ook huis-artsen herkennen dit niet altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een teek loopt over je lijf en zoekt een plekje om zich vast te zuigen in je huid.
Het liefst zit een teek op een warm, vochtig plekje, zoals in je oksel of
knieholte. Soms gaan ze ook in je hals, op je hoofd of achter je oren zitten.
Een teek is een parasiet: hij voedt zich met bloed. Daar voel je niets van. Soms
kriebelt het alleen een beetje als een teek over je huid loopt.