Wat kan ik doen als ik te druk ben en meestal niet goed met mensen om kan gaan?

Ik ben een jongen van 20 jaar. Ik merk dat ik meestal te druk ben als ik met me klasgenoten, vrienden en of familie omga. Meestal heb ik geen controle in mezelf om me rustig te houden en ik praat vaak over onzinnen die nergens op slaan. Ik vind het zelf grappig als ik over onzinnen zit te praten terwijl andere mensen dat niet echt leuk vinden (als ik druk ben heb ik dat niet in de gaten). Meestal heb ik ook helemaal geen concentratie op school en ben vaak erg afgeleid en druk. Als ik alleen ben, ben ik vaak rustig en heb dan vaak schuldgevoelens over dat ik te druk was met mensen en voel me minderwaardig tegenover anderen. Wat kan ik hieraan doen? Zijn er tips of middelen hierover om mezelf te veranderen? Want ik wil niet zo verder leven.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Toegevoegd na 2 minuten:
P.s... Druk zijn heb ik niet alleen met klasgenoten, vrienden en of familie. Ik heb er ook last van met mensen die ik niet ken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar zijn toch pillen voor?
Ritsuka
7 jaar geleden
Heb je ADHD?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen idee, zal kunnen :(
HeerVoldemort
7 jaar geleden
@DyralDixon iemand volproppen met pillen is tegenwoordig normaal blijkbaar. Vind ik een slecht uitgangspunt. Want eventuele schade door langdurig gebruik van medicatie is nog niet duidelijk vast gesteld. ADHD bijvoorbeeld vroeger kreeg je zelden die diagnose. Ik was de eerste en enige in mijn klas. Nu zitten er in elke klas een stuk of 10 kinderen met "ADHD" Het is een mode verschijnsel geworden onderhand. Terwijl de meeste gevallen vaak te behandelen zijn met een goede voeding en regelmaat.

Antwoorden (2)

Ga naar de huisarts en geef aan waar je tegenaan loopt. Wellicht word je doorgestuurd naar een therapeut die je kan helpen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thnx voor je reactie
Ik denk dat je te druk bezig ben met je zo goed mogelijk proberen voor te doen, waardoor je sneller geneigd ben veel te praten en laten zien dat je er bent.

In je eentje ben je wel rustig en denkt dan wat anderen over je denken over waarom ze je dan te druk vinden terwijl je het die tijd ni door had.

Als het daaraan ligt dan zou ik gewoon je zelf blijven en de mensen die daar niet tegen kunnen pech je leeft niet voor hun?! En ik dan als je dan gewoon jezelf bent en niet aan al die andere denkt dat je vanzelf rustiger word en je hoeft je zeker ni schuldig te voelen want dit ben jij en zei moeten er mee leren leven.