onstoken talgklieren in je oren oorzaak roken? schoonzoon heeft het steeds zeer pijnlijk

docter zei als je niet stopt vallen straks je oorlellen eraf nopu ik vind het wel wat hij is aan 1 oor al geholpen talgklier verwijderd nu begint andere oor ook

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

Al is de precieze oorzaak niet bekend van ontstoken talgklieren.
Het is wel bekend dat roken een ongunstige invloed heeft.

Gezien het feit dat overgewicht en roken van invloed zijn (50-80% van de patiënten met acne inversa heeft overgewicht en 80% rookt of heeft gerookt), is afvallen en stoppen met roken voor sommigen iets om te overwegen. Een goede lokale hygiëne is ook belangrijk. Houdt de oksel en liesgebieden dagelijks goed schoon, gebruik eventueel een bacteriedodende zeep zoals Unicura of Hibiscrub. Draag schoon, droog en goed absorberend ondergoed. Te strak zittende kleding en schurende elastiekranden van ondergoed kunnen de haarzakjes beschadigen, evenals het scheren van de haren.

Toegevoegd na 20 minuten:
Wat ik met dit antwoord duidelijk wil maken is dat het roken wel degelijk van invloed kan zijn op de kans op een ontstoken talgklier.

In het verhaal hierboven word inderdaad niet over oren gepraat met wel over de aandoening.
De vraagsteller vraagt of roken een oorzaak kan zijn van de ontstoken talgklier in mijn antwoord staat daar wel een antwoord op.