Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Help! Heel vaak misselijk. Iemand weet iemand de oorzaak?

Ik ben een jongen van 14 jaar. Ik heb nu bijna 6 maanden pfeiffer en ik ben serieus elke dag wel een keer misselijk. Ik sport vrij veel. 5x per week ongeveer. Ik rook ook. Ik wil wel telkens een sigaret, maar telkens als ik die sigaret neem, word ik ook weer misselijk. En dan stop ik een dag maar dan word ik ook misselijk. Ik denk persoonlijk dat het met pfeiffer te maken heeft. Verder heb ik best wel veel stress door school etc. Help alsjeblieft, ik word echt gek van die misselijkheid.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet niet of je medicijnen krijgt voor je pfeiffer. Dit kan het Als bijwerkin hebben. En het verbaast mij ook een Beetje dat je zoveel sport met pfeiffer misschien moet je een Beetje gas terug nemen en eventjes terug gaan naar twee of drie dagen in de week. Als je Zoveel sport heeft het lichaam niet altijd genoeg tijd om te herstellen. En probeer om te stoppen met roken dit kan ook de oorzaak zijn sommige mensen die kunnen niet tegen sigaretten.

Ik denk dat je teveel doet, zeker in combinatie met je Pfeiffer. Bij Pfeiffer kan inderdaad misselijkheid voorkomen, maar vermoeidheid op zichzelf kan dat ook veroorzaken, net zoals stress. Mij lijkt het verstandig om een stapje terug te doen, en je lichaam wat meer rust te geven. Ga ook eens langs bij je huisarts, die kan kijken of er nog andere specifieke oorzaken zijn. En ik weet niet of het je ondanks de misselijkheid lukt om goed te eten, maar dat is juist extra belangrijk als je extra energie verbruikt door ziekte, door sporten of door stress. Bij jou is dat driedubbel. Er is wel medicatie tegen misselijkheid, overleg eens met je huisarts of dat zinnig is in jouw geval. Soms kan dat even de negatieve spiraal doorbreken van geen energie, misselijkheid, en daardoor niet kunnen eten en geen energie tot je kunnen nemen. In zo'n geval kan een paar weken die medicatie gebruiken je misschien net even op weg helpen. Maar zeker omdat je Pfeiffer hebt, zou ik niet zelf gaan uitproberen met medicatie. Laat dat maar gewoon aan je huisarts over, die kent jou en jouw situatie, en kan dat veel beter inschatten. Toegevoegd na 20 uur: Ik vond nog een site over Pfeiffer bij sporters, misschien heb je daar iets aan: http://www.tigch.nl/medisch/pfeiffer.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100