soms hoor je een piep in je oor. Hoe komt het dat deze weggaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel dingen gaan vanzelf weg. Denk aan de hik of hoofdpijn. Misschien is het gewoon uitgewerkt, de hersens zijn 'moe'. Het is maar een idee. Lees meer over over oorsuizen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinitus

Antwoorden (1)

Dat noemt men in de medische wereld "Tinnitus"

Tinnitus of fantoomgeluid, soms ook oorsuizen genoemd, is een aandoening van het akoestische systeem, gepaard gaande met het horen van sis-, fluit-, brom- of pieptonen in één of beide oren. Deze waarneming wordt door de lijder gedaan maar niet door anderen (95%). Het geluid wordt vooral waargenomen wanneer er geen of minder omgevingsgeluid is en kan zo luid zijn dat het horen wordt belemmerd.
De naam komt van het Latijnse Tinnitus Aurium, wat 'gerinkel in de oren' betekent. Een in de uitgaanswereld gebruikte term is piepstress.
Tinnitus komt soms voor in combinatie met hyperacusis.