Brandend maagzuur

HELP!!! IK WORD ECHT NIET GOED!!

Ikke: zwanger.
Moet nog 6 weekjes en heb geen last gehad van brandend maagzuur.
Sinds een paar avonden is het echt niet leuk meer, weet niet hoe/wat te doen.
Verschrikkelijke last van: mond vol speeksel, net of je 1 of andere zuur drinkt, boeren, maar dat niet kunnen, want gal en dan overgeven.
Kindje is al ingedaald, dus zou geen last moeten hebben...
*weet iemand hoe dit toch kan?
*waarom alleen savonds, als ik een minuut of 10 in bed lig? dan begint het ineens
*is er iets om het te voorkomen of te verminderen?
*is er iets tegen te doen naast die tabletjes, die heb ik al, maar die helpen maar even tijdens/na de ergste aanval, maar na minuutje of 10 komt het toch in milde vorm terug.

Merci

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (9)

Heb je een verstelbare bedbodem?
Als je het hoofdeinde hoger zet, zal je klacht verminderen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flesje Gaviscon kopen.
Vind ik echt wel goed spul.
Fijner dan de kauwtabletten.

Gaviscon zorgt voor een effectieve verlichting van de klachten bij mensen die wel eens last hebben van brandend maagzuur. Gaviscon kan worden ingenomen na de maaltijd en voor het naar bed gaan.

Ook te gebruiken tijdens zwangerschap
Gaviscon kan in overeenstemming met het advies door zwangere vrouwen gebruikt worden. Vraag altijd eerst advies aan arts of apotheker voordat een geneesmiddel gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het homeopatische middel: Nux Vomica heeft mij met dezelfde klachten in een ver verleden heel goed geholpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Kauwen op havervlokken-Kauwen op amandelen zonder zout
-Kauwen op een stuk bruin brood
-Leg uw hoofd hoger dan uw lichaam, met behulp van kussens
-Buk niet voorover mar hurk als u iets moet oppakken
-Een kopje vanille vla, langzaam oplepelen, bindt het zuur iets
-Drink desnoods een glaasje lauwe melk
-Beweeg langzaam, ga rustig op bed liggen met uw hoofd op enkele kussens. Vermijdt gedachten aan eten want gek genoeg kan het daardoor erger worden.
-Zorg dat u wat bruinbrood (en een glaasje water of melk) naast uw bed heeft staan.
-dat is toch beter dan de medicatie tijdens een zwangerschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierboven staan al hele goede tips, maar als die nou niet helpen: niks meer eten na het avondeten, geen koffie drinken 's avonds, zeker geen pinda's eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag in de zwangerschap ook rennie gebruiken, ik ben ook zwanger.. ik leef met je mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jemiddenrif zit in de knel, drukt op je maag.
Vraag toch maar aan de huisarts een ongevaarlijk voor de baby zuuroplosser. Rennie zou dat kunnen zijn volgens de huisarts van een andere beantwoordster. Maar controleer even bij jouw huisarts of zij/hij daar ook zo over denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat bij mij tijdens de laatste loodjes van mijn zwangerschap erg hielp, was het eten van een klein schaaltje vanillevla, dat legt nl. een laagje in je maag en dan brandt het zuur minder, in ieder geval niks chemisch en gewoon in de supermarkt te krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rennies helpen prima.