hoe weet je nouw dat je klaar kom? of je het goed doet?

bij jongens komt er sperma uit... maar hoe zit dat bij meisjes?? bij mij komt er volgens mij niks uit :(
doe ik het dan niet goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30.8K

Antwoorden (22)

als het goed is, moet er tijdens het vingeren, er een beetje vocht uitkomen.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn weinig meisjes die klaarkomen van penetratie (penis in de vagina). Meisjes kunnen wel klaarkomen, dat noem je een orgasme. Daarbij wordt er een bepaald goedje naar buiten gespoten. Dit vinden vrouwen trouwens heerlijk. Je doet het wel goed, het is gewoonweg toeval dat uw meisje niet klaarkomt van penetratie, maar dat komt vaker voor. Ze kan echter wel klaarkomen met masturbatie/orale sex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanwaar die minnetjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik wel zeker. Bovendien is het gewoon onzin dat meisjes altijd spuitend klaarkomen (dat zijn juist de uitzonderingen!), zo praat je de vraagstelster totaal onterecht een complex aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat "bepaald goedje naar buiten gespoten" moet u niet te letterlijk nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je er zelf nog niet zoveel kaas van hebt gegeten.... Ook is het geen toeval dat meisjes vrouwen geen orgasme krijgen van penetratie, dat is met de meeste vrouwen zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er komt een goedje naar buiten bij het orgasme of er komt geen goedje naar buiten. Het kan niet 'bij wijze van spreken' naar buiten komen of naar buiten komen 'als je het maar niet te letterlijk neemt'. Dit is gewoon een onzinantwoord waar je pubermeisjes het totaal onterechte idee mee zou kunnen geven dat er iets mis met ze is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Anne, ik kan me niet herinneren dat ik zei: "Geen orgasme van een penetratie." Dat is een onterechte conclusie die u heeft getrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ahum... "het is gewoonweg toeval dat uw meisje niet klaarkomt van penetratie" Overigens, zoals Michello al opmerkte: misschien moet je de vraag nog eens *goed* lezen. Die wordt gesteld door een meisje dat het überhaupt niet heeft over penetratie, niet door een jongen die zich afvraagt waarom zijn meisje niet klaarkomt door penetratie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat ook maar, jullie allen interpreteren mijn antwoord op een manier zoals jullie willen zodat ik minnetjes kan krijgen en jullie je goed voelen omdat jullie vrouwen zijn en een jongen van 14 die is dom en die moeten we maar afzeiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ik nam aan dat Thamar een jongens naam is, want ik ken een jongen die zo heet, en daardoor begreep ik niet wat zij bedoelde met "bij mij komt er volgens mij niets uit"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is gewoonweg toeval dat uw meisje niet klaarkomt van penetratie, maar dat komt vaker voor. Dat zei je letterlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk Arber, het is een complot van vrouwen tegen veertienjarige jongens, omdat we er zo op kicken die jongens minnen te geven. Kom eens uit die slachtofferrol, en begin antwoorden te geven op vragen waar je echt iets van af weet! Als jij geen onzin opschrijft, geven wij jou geen minnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel dus niet ALTIJD, ik bedoel dat het toeval is dat uw meisje niet op DAT moment klaarkomt, ach kom op Anne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha, ja tuurlijk, ik hou er mee op. Ik wens jou heel veel succes met je sexleven en vooral met meisjes Arber
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hehe wat kunnen de 'volwassen' mensen toch weer lekker volwassen antwoorden geven naar Arber. Arber, fijn dat je ook meedenkt! Elk antwoord is een bijdrage. Dat zien deze 'volwassen' mensen alleen niet echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol 24 minnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u foxesther
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@foxesther: toen ik reageerde, wíst ik in eerste instantie niet eens dat hij 14 was. Dat zou je ook niet denken, zo zeker van zichzelf als hij zijn wijsheid tentoon spreidt. Maar het maakt ook niet uit. Een slecht antwoord krijgt commentaar. En dan krijgt degene die het antwoord geeft met zoveel bravoure geen zielig-pas-14-kwets-zijn-arme-zieltje-niet-punten. Een antwoord dat niet eens in gaat op de vraag en dan ook nog ronduit fout is, is dan wel een bijdrage, maar wel een uitermate sléchte bijdrage.
MEISJES EJACULEREN NIET ALTIJD!!! Waarschijnlijk zijn de antwoorden hierboven van mannen ofzo, want de meeste vrouwen ejaculeren nooit. Het kan wel, maar hoeft niet. Als je klaarkomt voel je de spieren die je ook gebruikt om je plas op te houden snel samentrekken, en als het zover is weet je het gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft je geen zorgen te maken, er hoeft ook helemaal niets uit te komen. Als je opgewonden raakt, wordt je vagina vochtiger, maar verreweg de meeste vrouwen hebben géén spuitend orgasme.

Over je tweede vraag: je doet het goed als jij het fijn/lekker vindt. Of je nou wel of niet klaarkomt.

Hoe het precies voelt als je klaarkomt, is lastig uit te leggen. In de bron heb ik een link staan naar sexwoordenboek, waar beter/uitgebreider uitleg wordt gegeven over klaarkomen dan ik hier zou kunnen geven. Kijk er maar eens rond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen kwestie van goed doen of niet en geloof me, als je je afvraagt of je klaarkomt is het niet zo.
Indien wel weet je dat.

Gevoel komt een beetje in de buurt van een looping in de achtbaan.

Probleem is alleen dat het meestal NIET lukt als je er te veel aan denkt of mee bezig bent.

Als het niet lukt doet feitelijk de jongen iets niet goed MAAR zoals anderen ook al zeiden, is voor veel vrouwen lastig bij "gewone"seks. Dus dat kun je hem niet kwalijk nemen.
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Gevoel van een looping, haha, dat klopt wel ongeveer :P
Leuk omschreven.
amigo
13 jaar geleden
Tjaaa, je brengt me wel op een idee, het is al op veel rare plaatsen gedaan maar ik heb nog nooit iemand gehoord die het in een achtbaan heeft geprobeerd (moet je ook wel een scherpe timing hebben)
Probeer eens rustig bij jezelf uit waar jij opgewonden van wordt. Bij de meeste vrouwen werkt stimuleren van de clitoris heel goed. Als je een orgasme hebt, dan weet je dat, want het gevoel is niet te vergelijken met iets anders.
Als je met penetratie geen orgasme krijgt, is dat niks vreemds, want bij de meeste vrouwen is penetratie alleen niet genoeg. Leer je vriend (of vriendin) wat hij (of zij) moet doen om jou een orgasme te laten krijgen ;-)

En er hoeft heus niet bij gespoten te worden, dat hebben lang niet alle vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thamar,
als je maar goed onthoudt dat je niets doet wat je niet prettig vind.
Als je alleen maar doet wat je wel fijn vind en je hebt de tijd en de rust en je bent verliefd genoeg, dan kom je op een keer wel klaar.

Maar geloof me: er zijn ontzettend veel vrouwen die niet eens klaar komen, jarenlang niet, of dat pas later geleerd hebben. Of pas bij een andere minnaar.
Dat is nog steeds een beetje een taboe.
Alsof dat klaarkomen vanzelf zou gaan.
Dat is lang niet altijd zo.
Maar je geen zorgen, als je kunt genieten en ontspannen dan komt het wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er zelf van geniet, is dat het fijnste!
Iedereen is anders en ook in boekjes en in damesbladen wordt er veel over geschreven en geroepen. Maar beleef het zo dat jij er plezier in hebt. Dan is het goed. Lak aan alle boekjes en bladen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe een vrouw klaarkomt (orgasme krijgt) is per vrouw verschillend en zelfs dan voelt niet niet ieder orgasme hetzelfde.
Het ene orgasme is vrij oppervlakkig het andere komt uit je tenen. normale orgasmes krijg je door de vagina of de clitoris(of beide tegelijk) te stimuleren op een gegeven moment zul je een heftig gevoel hebben.
Squirten (spuitende orgasmes) bereik je door de G-spot te stimuleren dit gaat meestal met vrij heftige bewegingen.
Gewoon lekker experimenteren met een vertrouwd persoon en je zult gaanderweg je eigen lichaam (en dat van je partner(s) ontdekken.
En je hebt nog even want sommige vrouwen ontdekken zichzelf pas na hun 40ste.
Have fun
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thamar, als je twijfelt, ben je niet klaargekomen. Heel veel oefenen, met handen, speeltjes, douchekop, mannen, glijmiddel... Alles uitproberen, dan lukt het vanzelf wel een keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat weinig boekjes je iets kunnen leren. Een vrouwelijk orgasme uit zich in zoveel manieren. Een vrouw komt niet klaar zoals een man, waarbij een daadwerkelijk hoogtepunt wordt opgevolgd door het ejaculeren. Dat doen vrouwen met uitzondering. (het kan dus wel)

Wat eerder is gezegd: begin met de douchekop, wellicht je vingers, of e.v.t. speeltjes die je in je bezit hebt. Ga zelf opzoek naar een plek op je lichaam (hoeft niet eens perse een geslachtsdeel te zijn) wat prettig is om aan te raken op het moment dat je je sexueel wilt uiten. Een uiteindelijk orgasme is veelal wel door middel van het stimuleren van de clitoris bereikt: door middel van vingeren (het heen en weer gaan van de vinger op de clitoris) of het gebruiken van een douchekop of (trillend) speeltje op dat gebied.

Voor ieder vrouw is het heel persoonlijk. De ene is binnen een paar minuten klaar en de ander heeft 20 minuten (of langer) nodig om op dat punt te komen. Je moet gewoon de tijd nemen om hier achter te komen wat voor jou werkt en prettig is en absoluut niet bang te zijn jezelf te willen bevredigen.

Tenslotte: klaarkomen is een verruimend gevoel. Om heel stom te zeggen: bedenk dat je heel nodig moet plassen, en na het plassen ben je opgelucht. Dat gevoel is vergelijkbaar, maar veel heviger/ extrtemer en veel intiemer en kan je hele lichaam gevoelsmatig bezetten. Wederom, zoals eerder is gezegd: je hebt echt wel door wanneer je klaarkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een moeilijk gedoe.je merkt echt wel als jouw persoon met wie je sex hebt klaarkomt.heb je de juiste persoon,dan zegt die dat wel als het goed in elkaar zit bij jullie....weer een min
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt de vraag niet goed gelezen hè? Dit is een meisje van 15 dat zélf niet weet hoe het voelt om klaar te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft dit persoon al kinderen.... Maakt niet uit, vette min!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jullie 2 hebben overal kritiek op, een pagina terug zei iemand: "experimenteren met ...., mannen" en ik neem aan dat een 14 jarige niet even een gigolo inhuurt om even te kijken hoe je moet klaarkomen, maar nee die persoon hoeft geen kritiek te krijgen hè?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arber, dit is nou niet erg elegant hè? Je wilde overkomen alsof je heel wat wist, terwijl je zelfs geen idee had waar de vraag over ging. Misschien kun je daarvan leren in plaats van steeds zo verontwaardigd te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ongelofelijk slecht geformuleerde zin. Ik heb geen idee wat je nou wilt zeggen. "Jullie", "jouw persoon". Je weet wel of je weet niet wat de vraag is en geeft daar wel of geen antwoord op. Die stappen heb je volgens mij door elkaar gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouw spuit niet als ze klaarkomt. Nuja, 1 op 300 vrouwen misschien wel of zo? Daar moet je je absoluut niet op focussen. (Wees blij dat er bij jou niks uitkomt, hoef je ook veel minder op te kuisen achteraf :p Hoera voor de vrouw!)

En als je niet goed weet of je klaarkomt, dan het volgende:

Als je klaarkomt, voel je een heel leuk gevoel (tijdens het klaarkomen). Een orgasme. Hoe weet je nu wat een orgasme is? Wel, als je een keer een orgasme hebt gehad, weet je het. Cliché ik weet het. Wat je doet voelt leuker en leuker aan, tot het op een bepaald punt, heel leuk is, en dan plots weer weg ebt.

Als je klaargekomen bent, wordt je clitoris heel gevoelig, na je orgasme. Waarschijnlijk wil je dan stoppen. Na een paar minuten kan die gevoeligheid al weer weg zijn. (Weer hoera voor de vrouw! Die kan weer opnieuw beginnen. De man... die heeft rust nodig :p Ff off topic!)

Hartslag, las ik hierboven, nuja, daar let je niet echt op op dat moment.
Experimenteren met mannen... eerst zelf experimenteren! Wat weet een jongen nu over jou laten klaarkomen als je het zelf nog niet goed weet? Dus, eerst zelf ontdekken wat je leuk vindt, en wat jou doet klaarkomen.

Probeer dus eerst op een moment waar je zin hebt om te masturberen, en je er vrij de gelegenheid voor hebt, om dan te experimenteren.

Veel succes en plezier gewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het zelf lekker vindt, en voelt dat het hoogtepunt (geweest) is, ben je denk ik wel klaargekomen.
Dan voel je je heel geil op een moment, en daarna wat minder ( als je klaargekomen bent), tenminste bij jongens is dat volgens mij dan zo, durf dit niet met zekerheid te zeggen.

Maar verder,
als je ervan genoten hebt en er erg geil van werd / lekker vond, dan lijkt me ook dat je wel redelijk bent klaargekomen toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, is niet zo moeilijk hoor. Als het komt dan herken je het meteen. Kan niet missen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fout doen.... nee klaarkomen bij vrouwen varieert bij vrouwen heel erg. de ene geeft geen enkele kick en de ander spuit de kamer onder en gilt het uit (Ik bedoel dit echt niet stoer of iets hoe ik praat hoor)

klaarkomen is in theorie de climax van je genot. het moment dat je spieren rondom je vagina onregelmatig samentrekken. jongens en meiden kunnen moeite hebben met een climax. Als jij je niet op je gemak voelt bij je partner of de plek waar je bent. dan is het al veel moeilijker om tot een climax te komen.

bij de ene vrouw duurt het ook veel langer dan bij de ander. sommige vrouwen zeggen zelfs dat ze nog nooit zijn klaargekomen.

kenmerken van klaarkomen: (kleine) vochtafscheiding. plesant gevoel, schokkende spieren.

als je er echt mee zit, praat er met je partner over. vertel hem wat je lekker vind en wat niet. laat hem desnoods een keer zien hoe jij het fijn vind. en zorg ook dat je er achter staat. dan moet het vast en zeker goedkomen!

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klaarkomen moet je net als alle andere dingen leren. Of je nu speelt met jezelf of gemeenschap hebt met je partner ; de eerste keren is dat orgasme -tenminste naar mijn eigen ervaring- helemaal niet extreem. maar wel heel erg mooi. Het is eerder te vergelijken met een kabbelend beekje, de sensatie is mild en komt even nog een beetje sterker terug. Hoe dat bij een man is weet ik eerlijk gezegd niet ; maar een vrouwelijk orgasme kent gradaties. Een bijslaap is de beloning want na het klaarkomen ben je moe en voldaan doordat het lichaam het relax hormoon oxytocine afgeeft.
Nu, in de adolescentie leer je door je ervaringen thuis te komen in je eigen lichaam. Beleving van seksualiteit is individueel van jezelf en altijd goed. Geef jezelf maar vast een ruim voldoende uitmuntend komt vanzelf en probeer seksualiteit in een rijk gevarieerd leven te passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je stelt eigenlijk meerdere vragen.

- Bij mij komt er niets uit, doe ik het wel goed.
Zoals je hebt kunnen lezen, bij de meeste vrouwen zal er niets uit komen. Dus ja, vanuit dat oogpunt is er geen reden om aan te nemen 'dat je het niet goed doet'

- Hoe weet je of je klaar komt
Inderdaad: Bij mannen is dat meestal duidelijk (Overigens: Niet altijd komt er bij mannen sperma uit; Ook mannen kunnen soms droog komen).
Bij jezelf is dat OOK heel duidelijk. Maar misschien niet zo zeer voro de buitenwereld, als wel voor jezelf. Als ik het goed begrepen heb (Ik ben immers een man..) is het een samentrekken van je spieren beginnende op een punt (Meestal rond je vagina) wat kan doortrekken door je hele lichaam, en een 'golf van warmte' die door je lichaam trekt. Dit kan van enkele seconden tot soms wel een halve minuut duren. Uiteraard is het afhankelijk van hoe ogewonden je bent ed. hoe sterk het gevoel is en hoe lang het duurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vagina vochtig wordt en je voelt je héél geil enzo dan denk ik dat t ok is.
Dus als jij je er hééél prettig bij voelt en een hééél lekker gevoel bij hebt.
En bij jongens is t eigenlijk net zo: als ze zich geil voelen en er sperma uit hun geslachtsdeel komt,dan is het ook gewoon ok dus voor hen.

Toegevoegd na 3 minuten:
o ja,ook dit nog:je moet t niet afraffelen hoor,dus gewoon héél chill enzo opbouwen ,dus een soort voorspel om jezelf ook op te winden zodat je in de mood komt.
Je moet er gewoon van kunnen genieten,dus niet echt op turbosnelheid zo van * hupla* en klaar,ok?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een meisje of een vrouw hoeft er niet echt vocht uitkomen om klaar te komen hoor.

Vele meisjes of vrouwen hebben een inwendig orgasme en dat kan even bevredigend zijn als een uitwendig.

Niet iedereen ervaart trouwens zo'n uitwendig orgasme als prettig.

Wat jij als goed ervaart is goed genoeg voor jou meisje.
Je hebt het meeste genot als je je nergens vragen bij stelt en gewoon op je gevoel afgaat.

Jij bepaalt het tempo, jij geeft aan wat je als leuk ervaart, jij bepaalt waar de grens ligt... meer moet dat niet zijn voor bevredigende seks... of je dan klaarkomt of niet doet er zelfs niet zo zeer toe... als het maar fijn aanvoelt.

Veel experimenteer-genot nog ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een mooi en inlevend antwoord.
van mij daarom een +
Geloof me als je als eens zou zijn klaargekomen dan wist je het wel! Als je klaar komt krijg je het ineens intens warm van binnen en daarna voel je de spieren van je vagina samen trekken. (zo ervaren de meeste een orgasme tenminste)

Er is maar 1tip die ik je kan geven en dat is; Geduld hebben!... Gewoon lekker veel en LANG met jezelf spelen totdat je het warm begint te krijgen en dan gewoon afwachten.

En wees gerust het is normaal dat er niets uit je komt als je met jezelf speelt. Of tenminste 9 van de 10 meiden zijn gewoon een beetje/redelijk nat, maar het is niet zo dat ze spuiten net als jongens. Dat gebeurd meestal alleen pas als de g-spot geraakt word.