Is het waar dat je het langer kan volhouden als je de dag ervoor masturbeert of juist als je niet masturbeert? kan het ook een negatief effect geven ?

Ze zeggen soms wel is als je het lang wilt volhouden dat je de dag ervoor je moet masturberen of dat je jezelf zeer veel moet masturberen is dat zo? En is het ook waar als je zeer lange tijd niet gemasturbeerd hebt dat je sneller zal klaar komen en dus niet lang volhoud.
Of is het juist andersom en waarom is dit zo?

En tenslotte heeft het ook een negatief effect als je jezelf teveel masturbeert dat je geen stijve meer krijgt is dit mogelijk?

Wat is de link met het langer volhouden en masturberen of zijn dit allemaal clichés?

Kan iemand mij deze clichés uit de wereld helpen of het wel degelijk zo is of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27.2K

Antwoorden (5)

Als je elke dag heel erg veel masturbeert zal je niet zo snel opgewonden raken, dan wanneer je al heel lang geen sex hebt gehad. Als je erg opgewonden bent, kan het zo zijn, dat je eerder klaarkomt. Echter daarna ben je ook weer eerder toe aan nog een ronde. Is dus geen enkel probleem.

Erg veel masturberen heeft verder niet echt negatieve gevolgen. Misschien dat je eelt krijgt op vreemde plekken, maar verder niet.
13 jaar geleden
Dit lijkt wel een vraag van een vrouw. Een man kan dit zelf "testen" en zou dan het antwoord op de vraag moeten weten. Maar misschien stel je deze vraag voor je zelf als vrouw of wellicht voor je partner die je nog niet zo goed kent of die problemen heeft met z'n sexprestaties?
Om te beginnen hangt het er vanaf wat er "in je genen" zit.Geen man is hetzelfde Waarom kan de een het 3 keer per dag en de ander met moeite 3 keer in de maand? De een komt al zo klaar en de ander houdt het zo een half uur vol. Verder, hoe zit je in je vel? Oververmoeidheid, veel roken en drinken door bijv stress kan ook een rol spelen. Veel of weinig masturberen zou in principe niet veel invloed moeten hebben. Tenzij je kort daarvoor dit hebt gedaan of je partner heeft je gepijpt en afgetrokken Meestal moet je dan "even bijkomen" en vaak lukt het dan wel opnieuw. Ja en als je het allang niet gedaan hebt en je bent heel opgewonden, dan kan het wel eens "te snel komen" Ook kan het gebeuren dat je zo opgewonden van je partner bent dat je eigenlijk te snel naar je zin komt. Sex is een ingewikkeld proces dat zichgrotendeels "tussen de oren afspeelt" Daar worden de "signalen"aangemaakt en die zijn niet altijd gemakkelijk te beinvloeden. Wat je noemt zijn grotendeels cliches Wat je wel bij het masturberen kan "oefenen" is het moment van klaar komen te verleggen. Dit is echter ook een training van je hersens Je moet het signaal van je hersenen " ik voel me nu zo prettig dat ik wil klaar komen "dan bewust gaan onder drukken. Dit is dus een kwestie van oefenen. Je partner kan je hierbij ook helpen als ze heel sensueel en gedoseerd kan masseren. Zeker als je weet dat ze het ontzettend geil vindt als je een stijve hebt en houdt Dan is dit voor een man toch een extra stimulans om dit zo lang mogelijk voor haar vol te houden ? Mijn advies en eigen ervaring is, als je het wil doen moet je dit niet onder drukken. Het schaadt niet en het is een manier om je eens even lekker te laten gaan en daarna een heerlijk ontspannen gevoel te krijgen en in de mood te komen voor "het echte werk" later op de dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het antwoord heel simpel: broodje aap.

Of met andere woorden: onzin.

Als je heel veel aftrekt dan kan het op een gegeven ogenblik pijnlijk worden. Maar dan moet je het wel heel erg zot maken, zeker als je in de kracht van je leven bent (16 tot 26 jaar) Maar ook dat verschilt van persoon tot persoon. Je kan met aftrekken wel leren om vlak voor het moment te stoppen of te verminderen waardoor je wat langer kan. Maar dit heeft puur te maken met het leren omgaan en herkennen van je gevoel en dat dan in de praktijk toepassen. Het is niet veel anders dan leren fietsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu, onzin is het niet. Als je de dag van tevoren masturbeert, inderdaad, dat helpt niet. Maar als je vlak van tevoren, (heel snel even) masturbeert en klaarkomt, dat helpt wel in de meeste gevallen. Het hangt er ook vanaf natuurlijk. Als je echt altijd (te) snel klaarkomt, dan zal dit niet veel helpen. Maar als je normaal, gewoon tot misschien een beetje snel, klaarkomt, dan kan het wel helpen.

Als je klaarkomt, is het niet vanzelfsprekend dat je meteen weer kunt klaarkomen. De tweede keer duurt het langer. Sorry, maar geen enkele man kan dit denk ik ontkennen, de tweede keer, is het gewoon een beetje moeilijker. Hoeveel moeilijker, hangt af van hoe gemakkelijk je anders klaarkomt.

Maar als je een lekker lange vrijpartij wil hebben, terwijl je anders geen problemen hebt, en je wil nu eens iets speciaals doen en het niet verpesten door na een kwartier al klaar te zijn... masturbeer dan een half uur voor je vrijpartij. Maak het kort en snel.
Dan kun je er iets langer tegen.

Jij weet zelf het beste, hoe snel je normaal klaar kunt komen. En hoe lang jij het zelf kunt 'uithouden' als het moet. Dus zeg ik: test het voor jezelf eens ;)

Toegevoegd na 7 minuten:
O ja, -teveel- gedeelte vergeten.
Van teveel masturberen krijg je erectie stoornissen, dat is volgens mij een fabeltje. Het is wel zo, dat masturberen, went. Net zoals alles. Als je elke dag 20 stukken chocola eet, dan is het 'lekkere' er wel af na een week. Als je elke dag 5 keer masturbeert, kan ik me inbeelden, dat je na een lange tijd wel een beetje meer moeite gaat hebben.

Pas op, er zijn natuurlijk mensen die verslaafd geraken aan masturberen, al gebeurt dat niet vaak.
Je produceert ook maar een bepaald aantal spermacellen over een bepaalde periode. Dus als je aan kinderen denkt, wil je je misschien wel wat inhouden.

Je kunt zelf de mythe ontkrachten. Ga een maand zonder klaarkomen. Kijk dan of je daarna de eerst volgende keer vroeg, of laat klaarkomt ;) Als je de maand haalt natuurlijk :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort dingen zijn heel persoonlijk. Wat bij de 1 werkt is voor de ander absoluut niet van toepassing.
Maar als richtlijn kun je wel aanhouden dat als je lange tijd geen orgasme hebt gehad je sneller klaarkomt. En dat de tweede keer klaarkomen langer duurt dan de eerste. Maar dat is slechts een aantal uren zo en zeker niet de dag ervoor dan is het effect wel weg.
Als je het langer vol wilt houden zul je dat korter op elkaar moeten plannen of meenemen in het spel het is geen schande om de eerste keer wat snel klaar te komen en vervolgens voor de tweede keer te gaan.
Je kunt in de pauze toch alternatieven doen om je partner bezig en tevreden te houden.
Een vrouw heeft veelal minder moeite om meerdere malen een orgasme te krijgen en je hebt ook nog vingers en een tong om dat te bewerkstelligen.
Er zijn ook orgasme uitstellende middelen op de markt maar dat zou ik pas als laatste redmiddel gebruiken.
Over cliches hoef je je geen zorgen te maken wat masturberen betreft. Het kan geen kwaad als je het veel doet kan het wat pijn gaan doen maar dat kan als je veel en lang neukt ook.
En doof wordt je er ook niet van.