mijn teennagel is door de helft gescheurd maar ook eraf gegaan maar de andere deel zit aan de onderkant los, moet ik hem er helemaal afhalen?

dit doordat t veel pijn doet en ik er niet af kan blijven ook voor mijn eigen gezondheid.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hij zal er vermoedelijk vanzelf afvallen. Ik zou dat alleen zelf doen als het ECHT heel makkelijk gaat ; als je ook maar een beetje kracht moet zetten : afblijven en afwachten. Er kan nog een behoorlijke "brug" leven tussen de nagel en de teen zitten. Bovendien vergroot je het oppervlak dat dan gevoelig is voor infectie. Niet doen dus, tenzij hij er al zo goed als af IS. Dat het pijn doet is natuurlijk geen wonder ; een gescheurde nagel is een flinke verwonding. Draag losse schoenen of slippers, en als het even kan, zeker binnen, ook geen sokken. En ga voor alle zekerheid even bij de huisarts langs mocht je dat nog niet gedaan hebben. Misschien kan hij je nog een zalfje ofzo geven, of advies over eventueel verbinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100