Mijn dochter van 3 moet ingeent worden ,maar ik vraag me af of het goed getest is en dat het later geen schade kan brengen bij me kind ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee het is niet goed getest op de massa, daar zijn ze nu mee bezig. Maar dit geldt voor elk griepvaccin. Ze weten de verwachte uitslag wel, maar er is nooit zekerheid.

Al is er 1 op de 10,000 die er slecht op reageren en er zijn wel 10,000 mensen al mee getest wil niet zeggen dat precies die intolerante er tussen zat.

Onderzoeksresultaten worden op ze vroegst pas eind december verwacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij een nieuw vaccin weet je natuurlijk niet wat de lange termijn effecten zullen zijn, maar uiteraard is het uitgebreid getest, en veilig bevonden. Anders zouden ze het echt niet geven!

Kijk ook op www.rivm.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik me zou afvragen is: wat de kans op schade door het vaccin is (en de grote van de schade) in verhouding tot de kans op schade door de ziekte (en de grote van die schade).

Het is eng, en er blijft altijd een risico welke keuze je ook maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst, je dochter MOET niet ingeënt worden, het is een vrijwillige keuze. Ook ik heb een dochter van 3 jaar en natuurlijk denk ik hier ook wel over na. Het vaccin is uitvoerig getest en veilig bevonden.