Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan de klacht zijn als je je arm strekt en dan pijnscheut krijgt in je vingertop?

Mijn vriendin heeft iets bijzonders: als ze haar arm strekt krijgt ze in de vingertop van de ringvinger een hevige pijnscheut. Soms schreeuwt ze echt hard. Wat kan dat zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
734
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
de klacht is dat je een pijnscheut in je vingertop krijgt. je bedoelt eigenlijk: wat kan de oorzaak zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan , maar ik ben geen dokter dus ga altijd even langs!, een knelling van de zenuw in de elleboog zijn die uitstraalt naar de vinger. Dit heb ik zelf gehad en ben daaraan geopereerd .. Het begon met pijnscheuten naar me pink en ringvinger later veranderde dat in een constant soort van slapend gevoel in diezelfde vingers. Bij de operatie leggen ze de zenuw weer vrij en kan een lange herstel periode beginnen . Meld je dus optijd bij je huisarts , hoe sneller je actie onderneemt des te korter de herstelperiode .. Als het om een gekneusde zenuw gaat kan herstel 6 maanden tot 2 jaar duren voordat het gevoel weer normaal wordt. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding