Is iedereen wel eens jaloers ?

En is het normaal als je jaloers word, omdat je partner jou met een persoon vergelijkt ?

Toegevoegd na 4 minuten:
(En wat kan ik daaraan doen dat het gevoel weggaat?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag. Ben benieuwd naar de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vraag me af op wat voor een manier je werd vergeleken,maar misschien wil je dat niet kwijt..

Het beste antwoord

ja dat kent iedereen wel.het is een héél naar gevoel..het is ook helemaal niet aardig van je partner om jou te vergelijken,en ik vind t dan ook terecht dat je dat dwars zit.jij zou hem/haar ook met anderen kunnen vergelijken.maar dat doe je niet.iedereen is uniek en je houdt van iemand om zoals die is.echte liefde wilt juist dat die ander ook van zichzelf kan houden.en je laat zoveel mogelijk iemand in z'n waarde.ik zou er nog met je partner over praten,en voel je niet al te klein,want t is ook niet zo mooi dat je partner dat deed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja,, is gewoon normaal.
En ook normaal in een relatie. ^^

Toegevoegd na 59 seconden:
Maar al te vaak jaloers worden, is niet echt goed. Want dan komt haat uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en dat is ook heel menselijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen is wel eens jaloers.
Het gaat er maar om wat je daar mee doet.
Het heeft heel veel met zelfvertrouwen te maken.
Jouw partner is bij jou omdat ie jou verkiest.
Jij bent leuk en en leuker dan die ander en dat moet je geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, teveel is niet goed. maar het zou raar zijn als je de emotie niet kende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna iedereen . Maar sommigen niet ...

Ik praat hier over mijzelf , maar ik weet van anderen die een spiritueel bewustzijn hebben ontwikkeld, dat die nooit jaloers zijn . Omdat ze zich verder hebben ontwikkeld dan het "gewone" menselijke instinct. En zij beseffen dat jaloezie nooit toevoegd , alleen afneemt .

Toegevoegd na 3 minuten:
Voordat mensen denken dat ik denk dat ik ook spiritueel bewustzijn heb ontwikkeld : nee.
Zelf ben ik ( door omstandigheden ) mijn eerste helft van mijn leven als een soort Asperger identiteit door het leven gegaan. Dus misschien wordt ik nog wel jaloers :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij wilt die ene voor je partner zijn en dat is volkomen normaal. Als je partner dan jou vergelijkt met een ander is dat pijnlijk als die ander tenminste in zijn ogen positiever dan jij eruit komt. Vergeleek hij jou nl. met een ander en in dit opzicht zou jij veel beter eruit komen dan is er niets aan de hand. dan voel je je zelfs gevleid. Nee, dit voelt aan als kritiek en je voldoet niet aan zijn verwachting. Zo voelt dat en is voor jouw gevoel een soort bedreiging. Daardoor voel je iets van jaloezie op die ander. Echt, iedereen zou dit zo voelen denk ik. Niemand wil voor iemand anders onder doen! Jaloezie is een gevoel dat heel gewoon en gezond is, het betekent dat je niet onverschillig bent. Het is alleen van significante betekenis hoe je ermee omgaat. Neem het aan als vervelend gevoel
(waar je even niets aan kunt doen) en stop het dan weg.
Laat het je leven en/of relatie niet beheersen. Stap eroverheen en zeg; " ja, ik ben nu eenmaal ik en kan in dat opzicht toch niet aan die ander tippen, maar ik heb weer kwaliteiten die die ander niet heeft, toch"? Lach erom en sla je arm lachend om hem heen. Relativeer dus, laat het niet belangrijk worden. Echt, jaloezie kan verterend werken als je eraan toegeeft. Je relatie kan zo ineens voorbij zijn, want het is voor de ander moeilijk om ermee om te gaan. Hoe reageert hij trouwens als jij hem ook eens met een ander vergelijkt? Zou ik dus eens uitproberen als hij je altijd met een ander zou vergelijken, dat weet ik dus niet. Kan hij het ook eens voelen, wat jij voelt.
amc
13 jaar geleden
Ja, jaloers zijn we allemaal wel eens. Is het niet omdat je buurman een duurdere auto heeft of je collega beter met je baas op kan schieten, dan is het wel omdat je partner met anderen flirt of je broer meer aandacht van je ouders krijgt dan jij. Een beetje jaloezie is gezond, maar te veel jaloezie kan het einde van een relatie betekenen. Denk bijvoorbeeld aan seksuele jaloezie oftewel jaloerse gevoelens in relaties. Dit soort jaloezie zijn we liever kwijt dan rijk. Je kunt het beste erover praten of meer affectie voor je partner tonen. Jaloezie kan hierdoor je relatie verrijken en de betrokkenheid met je partner vergroten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is het helemaal niet nodig mij met een ander te vergelijken. Ik ben van nature gewoon (heel) jaloers en op zich is dat ook een heel menselijke eigenschap. Tenzij het ziekelijk wordt.

Denk eens aan het Engelse gezegde ' No love without jealousy'
Dit geeft toch al aan dat jaloers zijn inhoudt dat er sprake is van liefde. En ja, hoe groter de liefde hoe groter de.. haha

Zie het dus maar als en bewijs voor jezelf van je liefde ten aanzien van haar of hem.

Groetjes,

Ton
Bronnen: