Hoe weet ik of mijn eikel is doorgekomen?

Klinkt een beetje gek, maar ik weet niet of mijn eikel is doorgekomen. Ik kan de voorhuid als ie slap is er makkelijk overheen doen en weer terug maar als mijn penis stijf is dan kan hij er niet helemaal overheen zonder dat het pijn doet. Wat kan ik hiertegen doen? En hoe weet ik nou of ik een volwassen penis heb?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met deze vraag raad ik jou aan naar de huisarts te gaan, die kan de huidige toestand waarnemen en beoordelen, dus niet Dokter Google of de medemens hier op het forum. Het beste ermee.

Antwoorden (1)

Zo te horen heb je een wat nauwe voorhuid ; het is wellicht even afwachten tot je helemaal uitgegroeid bent om te zien of dat zo blijft.

Het beste wat je kunt doen is zo veel mogelijk proberen die voorhuid terug te trekken, zodat je de boel goed schoon kunt houden. Als dat in slappe toestand in elk geval goed gaat, heb je vermoedelijk geen echte fimosis , maar vermoedelijk wel een zogenaamde "spaanse kraag". En daar moet wel wat aan gedaan worden, want het kan problemen gaan geven.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar het is verstandig om VOOR je seksueel actief gaat worden toch een keer met je klachten naar de huisarts te gaan. Het is een zeer veel voorkomend probleem, dat eenvoudig op te lossen is. Meestal door het actief proberen op te rekken van de voorhuid, en soms met een kleine besnijdenis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erg bedankt! Zoek al lang naar een antwoord hierop, en nu heb ik em!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een Spaanse kraag is het niet, die kan hierdoor eventueel wel ontstaan. Een Spaanse kraag kan ontstaan als je een te nauwe voorhuid terugtrekt over de eikel. De bloedafvoer van de eikel wordt dan afgesloten waardoor de eikel zwelt en de voorhuid helemaal niet meer terug te brengen is. Dat is zeer pijnlijk en toch wel een beetje een spoedsituatie.
Zolang je de voorhuid niet over je eikel forceert kan dit dus niet ontstaan. Vaak is het inderdaad voldoende om de voorhuid langzaamaan op te rekken; hij wordt dan na verloop van tijd ruimer. Eventueel kan een hydrocortison zalfje dat proces versnellen en vergemakkelijken; daarvoor heb je wel een recept van je huisarts nodig. Een besnijdenis is meer een laatste redmiddel, maar kan natuurlijk wel uitkomst bieden.
ronron1212
7 jaar geleden
Dit is types een vraag die door een arts zou moeten worden beoordeeld dus de huisarts. Hier kan je niet zo maar een antwoord opgeven via internet informatie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk, maar ik zie dit niet vor het eerst en geef hier gewoon antwoord uit ervaring, Ron. @Flipjeboot ja dat staat er niet goed, daar zou moeten staan dat zich een spaanse kraag kan of zou kunnen ontwikkelen. Hij is ook nog maar jong. Ik heb dit inmiddels drie keer aan de hand gehad, (een vriendje van mezelf, een zoon van een vriendin en een vriend van een dochter) en is drie keer uitgelopen op een besnijdenis (maar dan ging het om een echte fimosis, ook in slappe toestand, waarvan ik me nog steeds afvraag waarom die moeders dat nooit gemerkt hebben met wassen......al die jaren. Wat dat betreft is hij er mooi jong bij, en kan oprekken inderdaad nog prima de oplossing zijn. En de huisarts ; dat staat buiten kijf.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat waren overigens allemaal lichamelijk uitgegroeide jongens / mannen eigenlijk (18+) ; het kan heel goed zijn dat bij vraagsteller de zalf-methode nog prima werkt, want die schijnt bij jongens een hoog succespercentage te hebben.
ronron1212
7 jaar geleden
Marleen we zie niets dus is het lastig om te bepalen ook met ervaring waar hij precies last van heeft.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Mijn man heeft dat ook gehad en die is op zijn 10e besneden om dat probleem te verhelpen. Verder vind ik niets mis met het antwoord van Marleen. Ze geeft geen gevaarlijke adviezen. En geeft ook aan dat een bezoek aan de huisarts aan te raden is. Ook zegt ze niet wat Max mankeert behalve dat hij mogelijk dit of dat zou kunnen hebben.