Soms zie ik helemaal zwart voor mijn ogen, is dit erg?

Ik heb paar x in de week, wel last gehad van dat ik helemaal zwart voor mijn ogen zag, dus ik zag helemaal niks. Pas naa een paar seconde is het weer weg. Is dit iets ergs of hebben meerdere mensen dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Weet ik zelf ook niet. Als ik te snel op sta dan zie ik ook zwart voor mijn ogen. Mijn redenering: ik zat een tijdje. Bloed Komt lang saam in de hersenen. Ik sta op. Bloed word door de zwaarte kracht tegen gehouden. Er komt eventjes geen bloed in de hersenen. Daar door zie je eventjes zwart voor jouw ogen. Het kan ook met bloed armoede te maken hebben. Nog wat duidelijker uitgelegd : Iemand ligt op de bank. Het bloed stroomt langsaam door je aderen naar je hersenen. Langzaam, omdat de hart niet zo hart hoeft te pompen. De gene staat op. De hart moet opeens harder kloppen om de bloed naar de hersenen te krijgen . Maar dat lukt niet binnen een paar seconden. De hersenen krijgen eventjes niet voldoende bloed. De hersenen valt gedeeltelijk uit. Je valt als het ware flouw. Black out heet dat. Als je zit dan komt het goed. Als je staad en je ziet opeens helemaal niks en blijft staan . Dan is de kans groot dat je neervalt achterover of voorover. Dit is mij een keertje gebeurt. Ik botste tegen een kast aan . Ik kon mij nergens aan vast houden en viel pardoes op de grond en het leek wel alsof ik droomte. Het kan wel gevaarlijk zijn. Dit is net als de chokink game. Je blokeerd de twee grote aders die naar je hersenen toe leiden. Je herrsenen vallen uit. En je zit ook zwart voor je ogen. Dat komt vanwege dat je hersenen geen bloed meer krijgen. Je hersencellen sterfen af als de herrsenen eventjes geen bloed krijgen. Ik hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100