Sneeuw is bevroren regenwater dus redelijk schoon en drinkbaar zolang het niet een poos ligt, gele ijsco's zijn al helemaal geen succes.
Net zoals je geen kilo's ijs weg kunt krijgen , lukt dat met sneeuw ook niet.
Het smelten van ijs alleen al kost ongeveer 80 calorieen per gram, dat is 322 joules per gram dus, dat is heel veel, water van 20 graden naar kookpunt verhitten kost even veel energie
Dat levert een forse afkoeling op en buiten is het al koud.
Voor je het weet jaag je je warmte er dan doorheen.
Je lichaam geeft een gepaste reactie, eruit met die handel en kappen oftewel uitkotsen en geen zin hebben dat plan nog eens uit te voeren.
Er zitten nog wat andere aspecten aan, regen bevat
vrijwel geen zouten. Je verdunt dus het zout in je lichaam en verstoort de zoutbalans, waar je ook behoorlijk
ziek van kunt worden.
Het drinken van gedestilleerd water/ demiwater is dan ook met klem af te raden om dezelfde reden, je demineraliseert jezelf.
Een hapje sneeuw zal niet een probleem zijn, maar meer dan een hapje is dus af te raden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat het niet bedoeling is dat je sneeuw als voedsel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk door de combinatie van de kou en de hoveelheid lucht die je meekrijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voornaamste probleem dat je krijgt is onderkoeling.
Het kost 80 keer meer energie om ijs van 0 graden te ontdooien dan een vergelijkbare hoeveelheid water te verwarmen van 0 tot 1 graad Celcius.
Je lichaam vindt dat niet prettig.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van het eten van vanille-ijs wordt je ook niet misselijk.
AWM
14 jaar geleden
Van een paar lepeltjes sneeuw ook niet.
Als honden teveel sneeuw eten gaan ze dikwijls dood. Ik kan mij voorstellen dat een mens meer kan hebben, maar gezond kan het niet zijn! Het misselijk worden is een teken dat de sneeuw er zo snel mogelijk uitmoet. Overgeven lost het misselijk zijn op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneeuw is een verhoogde speekselproductie, door het verandering van luchtdruk. kan hoofdpijn worden opgewekt door het eten van sneeuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneeuw is niet alleen koud maar ook heel erg ONHYGIENISCH. Er zit zoveel rotzooi in. In principe is het gewoon bevroren regenwater en dat moet je ook niet drinken, het komt voor het grootste deel van de zee. In de zee wordt gepoept en geplast (klinkt vies maar het is wel zo) ook wordt er olie en andere chemische stoffen gedumpt. Dus als je sneeuw eet krijg je dus ook een (kleine) hoeveelheid van die troep binnen. Niet erg gezond dus en ik kan me wel voorstellen dat je er misselijk van kunt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regenwater is goed drinkbaar, de verontreinigingen waar jij het over hebt bestaan wel, maar volgens mij verlies je de proporties wat uit het oog. Heb je er wel eens over nagedacht wat er allemaal in leidingwater zit.