Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Soms zie ik helemaal zwart voor mijn ogen, is dit erg?

Ik heb paar x in de week, wel last gehad van dat ik helemaal zwart voor mijn ogen zag, dus ik zag helemaal niks. Pas naa een paar seconde is het weer weg. Is dit iets ergs of hebben meerdere mensen dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Het lijkt mij vooral gevaarlijk, met name in het verkeer. Daar kan een paar seconden een wereld van verschil maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je dat ALTIJD of heb je het de afgelopen tijd gehad met het warme weer ? Dan moet je echt een tandje terug, veel meer drinken en rustiger aan doen, want het lijkt of e op het punt staat flauw te vallen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Heb je dit met opstaan? Of lang stilstaan?
Eet, drink, en slaap je genoeg?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik drink zeker genoeg water eet denk ik ook wel goed, het is vooral vaak op momenten wanneer ik een plotselinge beweging maak zoals het opstaat als ik lig op een bank of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En dit heb ik al best lang al voor de warme dagen
ronron1212
9 jaar geleden
Huisarts lijkt me hier een verstandig besluit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat zou iets met je bloeddruk kunnen zijn. Zeker even naar laten kijken.
Ritsuka
9 jaar geleden
klinkt als lage bloeddruk, omdat je het vooral hebt met opstaan na zitten of liggen. Maar bezoekje aan huisarts om iets anders uit te sluiten is wel handig
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dit ook. Vooral als ik een tijdje heb gelegen/gezeten en opeens opsta. Volgens mij kan het niet zo veel kwaad als je het af en toe eens hebt. Anders kan je misschien een (te) lage bloeddruk hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga eens langs de huisarts en even niet auto rijden,ivm zwart zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het bloed stroomt langsaam door je aderen naar je hersenen. Langzaam, omdat de hart niet zo hart hoeft te pompen. De gene staat op. De hart moet opeens harder kloppen om de bloed naar de hersenen te krijgen . Maar dat lukt niet binnen een paar seconden. De hersenen krijgen eventjes niet voldoende bloed. De hersenen valt gedeeltelijk uit. Je valt als het ware flouw. Black out heet dat

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Weet ik zelf ook niet. Als ik te snel op sta dan zie ik ook zwart voor mijn ogen.

Mijn redenering: ik zat een tijdje. Bloed
Komt lang saam in de hersenen. Ik sta op. Bloed word door de zwaarte kracht tegen gehouden. Er komt eventjes geen bloed in de hersenen. Daar door zie je eventjes zwart voor jouw ogen. Het kan ook met bloed armoede te maken hebben.

Nog wat duidelijker uitgelegd :
Iemand ligt op de bank. Het bloed stroomt langsaam door je aderen naar je hersenen. Langzaam, omdat de hart niet zo hart hoeft te pompen. De gene staat op. De hart moet opeens harder kloppen om de bloed naar de hersenen te krijgen . Maar dat lukt niet binnen een paar seconden. De hersenen krijgen eventjes niet voldoende bloed. De hersenen valt gedeeltelijk uit. Je valt als het ware flouw. Black out heet dat. Als je zit dan komt het goed. Als je staad en je ziet opeens helemaal niks en blijft staan . Dan is de kans groot dat je neervalt achterover of voorover. Dit is mij een keertje gebeurt. Ik botste tegen een kast aan . Ik kon mij nergens aan vast houden en viel pardoes op de grond en het leek wel alsof ik droomte.

Het kan wel gevaarlijk zijn. Dit is net als de chokink game. Je blokeerd de twee grote aders die naar je hersenen toe leiden. Je herrsenen vallen uit. En je zit ook zwart voor je ogen. Dat komt vanwege dat je hersenen geen bloed meer krijgen.

Je hersencellen sterfen af als de
herrsenen eventjes geen bloed krijgen.

Ik hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
wat is chokink?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing