"hete" pijnscheut in nek, dagenlang kramp

Ik heb eigenlijk behoorlijk vaak last van zo'n pijnscheut in m'n nek als ik een verkeerde beweging maak of verkeerd heb geslapen. Dat geeft dan eerst zo'n heel heet en pijnlijk gevoel met als gevolg een stijve nek. Nou weet ik dat dit wel vaker voorkomt, maar ik heb het echt best vaak. Ik loop dan echt een week met een verkrampte nek rond, en dit trekt ook door naar mijn schouders en bovenrug. Nou vraag ik me af of ik oefeningen kan doen om dit wellicht wat te verminderen?

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Tja, ik weet dat iedereen dit een standaard antwoord vindt, maar ik zou eens langs de dokter gaan als ik jou was. Iets dat steeds terugkomt en lang aanhoudt zou wel eens een andere oorzaak kunnen hebben dan je op het eerste gezicht denkt. Succes ermee!!!

Meestal een koutje gepakt... Smeer er tijgerbalsem op en midalgan... Hou het dus warm en ontspan het steeds weer... In twee dagen is het dan weg... En leer waarom je dat kreeg om recidive te voorkomen... Toegevoegd na 10 minuten: Voor de volledigheid ook nog dit: Het kan ook Kundalini zijn... De schok van het hoofd kan zo snel links EN rechts tegelijkertijd zijn dat het uitermate pijnlijk is, zodanig dat je bijna bewusteloos valt, maar ik denk niet dat dit hier bij jou speelt... En dat blijft ook even duren, niet 2 dagen maar een half uurtje...

Eerts het advies van Xinix volgen. Mocht het niet overgaan, dan naar een goede Chiropractor gaan. Pijn in de nek kan nl. ook komen door een probleem in de stand van je rug- of nekwervels. Heb ik ook gehad en een chiropractor heeft me hier van afgeholpen.

Heb dat ook. Na rontgenstraling duidelijk een vorm van arthrose. Remedie : mee leren leven. Toch empirisch vastgesteld dat de pijn weggaat bij warm en droog weer, met een motosjaaltje ,door niet krampachtig dezelfde houding aan te nemen achet een computer of leestafel enz. Maar de wijze raad is altijd : contacteer een arts.

Ik zou het eerst eens met je huisarts bespreken. Een goed kussen is ook van belang en heeft niet altijd met duur te maken, maar welke voor jou de beste ondersteuning geeft. Je nek moet namelijk ondersteund worden en niet alleen je hoofd. Dus tussen je hoofd en nek moet geen ruimte zitten. Verder tijgerbalsum erop, en als je op de bank zit even een lekkere warme kruik ertegen aan, wel in een handdoek wikkelen anders wordt dit weer te heet. Als je spieren warm zijn kan je nek en schouders proberen los te maken door te bewegen en dan voorzichtig je hoofd en nek maar niets forceren.

Zit iets verkeerd in de wervelkolom. Een uitkomst is een manuele therapeut.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100