Hoe kom ik van die bult af?

Ik heb regelmatig last van een bult op mijn kaak (ik denk dat het is ontstaan door een ingegroeide haar) om, ongeveer, de maand zwelt ie op tot hij openbarst en dan heb ik er weer een tijd bijna geen last meer van.

Er zit geen kop op om door te prikken of zoiets. Wel komt er dus veel rotzooi en bloed uit als het weer eens zover is. Enig idee wat het kan zijn (ik weet niet zeker of het een haar is) en hoe ik er voor altijd vanaf kom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Kan een steenpuist zijn.
Omdat hij steeds terugkomt moet je er wel mee naar de dokter, want dan is er een onderliggende oorzaak.
waarschijnlijk zijn antibiotica nodig om hem voorgoed weg te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er zoveel rotzooi uitkomt is het heel waarschijnlijk, maar de enige die echt een diagnose kan stellen is de huisarts.
Je kunt ook altijd op google zoeken. Misschien vind je dan afbeeldingen.
Hexamedine opgelost in aceton.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zoiu even naar de dokter gaan want het klinkt niet goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan van een ingegroeide haar komen.
het gaat niet vanzelf over, het zit vrij diep, en ontsteekt telkens weer.
het zal opengemaakt moeten worden, want het zal ingekapselt wezen, en dan moet het van binnenuit weer dichtgroeien.
dus zeker naar de huisarts.