Is in het donker lezen slecht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Lezen in het donker is slecht voor je ogen? Vaak wordt gezegd dat het slecht is voor je ogen als je leest in het donker/duister. Raar dat dit niet wordt gezegd als mensen gewoon in het donker lopen, autorijden of een zonsondergang bekijken. Lezen in het donker is namelijk ook niet slecht voor je ogen. Wel is het zo dat het vermoeiend is om bij weinig licht te lezen. Daarom vallen mensen ook vaak sneller in slaap als ze eerst nog even (bij weinig licht) wat lezen. http://mens-en-gezondheid.kwero.nl/diversen/877-lezen-in-het-donker.html

Helemaal in het donker zal natuurlijk niet gaan. Maar om je vraag te beantwoorden: Nee het is niet slecht, alleen maar zeer vermoeiend voor je (ogen). Het schijnt een fabel te zijn dat je ogen hierdoor achteruit gaan.

nee dat is een fabeltje.dat zeiden ouders vroeger zodat je meteen ging slapen ipv stiekem nog wat lezen.

of het slecht is weet ik niet maar je maakt je pupil wel groter dus het is wel vermoeinder voor je ogen en dat lijkt mij niet zo supper goed

nee natuurlijk niet:), omdat je toch niets kunt zien

Ja.. je krijgt er slechte zicht van. Omdat jou pupillen zeg maar vermoeid raken in het donker om te gaan lezen. Want je moet heel goed gaan kijken om te kunnen lezen.

Nee hoor, is niet slecht, hooguit vermoeiend, net zoals je je ogen niet lui maakt door een bril op te zetten die eigenlijk te sterk is. Je ziet er niet beter door, maar omdat je ogen het te sterke glas moeten corrigeren, is het vermoeiend. Maar je ouders moeten een reden hebben dat jij t licht optijd uitdoet

SLECHT(s) vermoeiend!

Nee. Als kind las ik al in het donker en ik heb nog steeds geen leesbril nodig, terwijl mijn leeftijdgenoten allemaal een leesbril hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100