Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is in het donker lezen slecht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het donker zie je niets ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lezen in het donker is slecht voor je ogen?

Vaak wordt gezegd dat het slecht is voor je ogen als je leest in het donker/duister. Raar dat dit niet wordt gezegd als mensen gewoon in het donker lopen, autorijden of een zonsondergang bekijken.
Lezen in het donker is namelijk ook niet slecht voor je ogen. Wel is het zo dat het vermoeiend is om bij weinig licht te lezen. Daarom vallen mensen ook vaak sneller in slaap als ze eerst nog even (bij weinig licht) wat lezen.

http://mens-en-gezondheid.kwero.nl/diversen/877-lezen-in-het-donker.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Helemaal in het donker zal natuurlijk niet gaan. Maar om je vraag te beantwoorden: Nee het is niet slecht, alleen maar zeer vermoeiend voor je (ogen). Het schijnt een fabel te zijn dat je ogen hierdoor achteruit gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar jij hebt makkelijk praten Oeroeboeroe. Een OeHoe heeft extreem lichtgevoelige ogen ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL!
nee dat is een fabeltje.dat zeiden ouders vroeger zodat je meteen ging slapen ipv stiekem nog wat lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies! ouders.. pfffffffff :P lang leve de zaklamp onder de dekens... uren gelezen zo.. maakte het alleen maar dubbel zo leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom las ik een tijdlang onder het bed van mijn zusje (haar sprei hing tot op de grond), bij het licht van een kaars :-D Mijn moeder was niet blij (= eufemisme) toen ze daar achter kwam *grinnik*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een kaars onder het bed??? !!!!! holy sh*t je had het hele huis in lichterlaaie kunnen zetten..!!! ohhh wat errug.. LOLLLLLLLL
of het slecht is weet ik niet maar je maakt je pupil wel groter dus het is wel vermoeinder voor je ogen en dat lijkt mij niet zo supper goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee natuurlijk niet:), omdat je toch niets kunt zien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja.. je krijgt er slechte zicht van. Omdat jou pupillen zeg maar vermoeid raken in het donker om te gaan lezen. Want je moet heel goed gaan kijken om te kunnen lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, is niet slecht, hooguit vermoeiend,
net zoals je je ogen niet lui maakt door een bril op te zetten die eigenlijk te sterk is. Je ziet er niet beter door, maar omdat je ogen het te sterke glas moeten corrigeren, is het vermoeiend.
Maar je ouders moeten een reden hebben dat jij t licht optijd uitdoet
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
SLECHT(s) vermoeiend!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Als kind las ik al in het donker en ik heb nog steeds geen leesbril nodig, terwijl mijn leeftijdgenoten allemaal een leesbril hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding