Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een tampon dragen tijdens het turnen?

Ik ben bang dat als ik in de spagaat zit de tampon uit kan gaan of ik kan gaan lekken namelijk ;)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met een tampon in kun je prima turnen - althans, als je kunt turnen ;-)
Je hoeft niet bang te zijn dat bij een spagaat doe boel "open gaat" waardoor je tampon er uit glijdt ofzo ; ten eerst rek je je kruis niet zo ver op, zelfs niet in spagaat, en ten tweede zit hij stevig )genoeg) in het zachte gespierde weefsel van je vagina.
Probeer het maar eens uit op de WC ; hoe wijd je je benen ook doet, je tampon zal er NIET spontaan uitvallen.

(Alleen als hij boordevol zit (en je hem dus al te lang in hebt), je hem niet diep genoeg hebt ingebracht en je zet kracht zou hij een stukje naar buiten geperst kunnen worden , maar tijdens een normale turnoefening hoef je daar zelfs dan niet bang voor te zijn. )

Maandverband is wat dat aangaat veel riskanter ; zo goed plakken die plakstrips nou ook weer niet, en als je veel beweegt, kun je zomaar de pech hebben dat hij ongemerkt zo veel van plaats verschuift dat je je menstruatie onmogelijk nog voor het publiek kunt verbergen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding