Ik word heel snel rood en bloos als ik bijvoorbeeld een beurt krijg, hoe moet ik dit tegenwerken?

Ik bloos altijd heel snel, en ik vind dat heel vervelend. iemand idee hoe ik dit moet tegenwerken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat heb ik ook.. :/
ItisILeClerc
12 jaar geleden
vindt je partner dat vervelend?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat antwoord van jou zal wel dubbelzinnig zijn LeClerc, maar de vraagsteller bedoeld natuurlijk op school!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beurt in de onschuldige zin van het woord LeClerc
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ok, dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LeClerc heeft dus een reactie gegeven in de vorm van een vraag, geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, echt? Hoe weet je dat zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelezen: 8 reacties op deze vraag

Antwoorden (6)

Deze vraag stellen is al verkeerd.

Ik had/heb exact hetzelfde. Niet verlegen, maar toch blozen als je onverwacht word aangesproken of een lange presentatie moet houden. Soms ook als je in je eentje bent en ergens ineens van opschrikt. Soms halverwege een gesprek.

bij mij begon het rond mijn 14e en is het nu op mijn 17e eigenlijk helemaal weg. Wat hielp was dat ik op een gegeven moment zoiets had van : Och, wat zal het ook. Ik praat gewoon door, of mijn wangen nou wel of niet rood zijn. En vervolgens ging alles prima

Ook is het zo dat je vaak denkt dat je rood word (je denkt het gevoel te herkennen) maar je word helemaal niet rood. Niemand ziet wat aan je, maar toch zit je jezelf gek te maken.

Succes ermee. Een onverschillige houding tegenover het rood worden is het enige wat werkt. En terecht, want het stelt niets voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Concentreer je vooral op de vraag die je word gesteld. trek je niets aan van je andere klasgenoten. ik had het vroeger ook altijd. Maar toen ben ik ervoor gaan zorgen dat ik het antwoord wist en ik de leraar altijd aankeek. Als je gewoon goed oplet, zorgt dat je niet met je mond vol tanden komt te staan en je concentreert op de leraar komt het allemaal goed. Maak je vooral geen zorgen om je klasgenoten, iedereen maakt wel eens een foutje!

Succes! Groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon denken : als ik een beurt krijg zullen anderen ook wel een beurt krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Vereniging van verlegen mensen vind je veel informatie over snel rood worden en blozen en wat je daar aan zou kunnen doen. In het algemeen: spanning en nervositeit veroorzaken een lichamelijke reactie, wat zich bij de een uit door blozen en bij een ander door trillen of ernstig transpireren.
Door regelmatig aan blozen te denken en erover te tobben, zul je steeds meer gaan blozen. Het lichaam gaat dan sneller reageren op je spanning. Gedachten heb je wél in de hand, maar is niet iets wat je snel even kan veranderen. Als je serieus van plan bent om anders over blozen te gaan denken, zul je naar verloop van tijd resultaten boeken.
Het belangrijkste en tevens het moeilijkste is, om geen aandacht meer te schenken aan het blozen. Als je dit een aantal keren hebt gedaan, gaat het lichaam minder snel actie ondernemen.
Probeer dus je aandacht te houden bij hetgeen je aan het doen bent, mocht je gaan blozen dan laat je het gewoon gebeuren.
Anderen mensen hebben het zo druk met zichzelf dat ze een kleurtje waarschijnlijk helemaal niet zo interessant vinden.
Bron en meer informatie: http://www.verlegenmensen.nl of http://www.leidenuniv.nl/ics/sz/so/persoonlijk/bloosblunder.ht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is hier weinig aan te doen, heb er zelf ook nog steeds last van ook al ben ik nu een volwassen vrouw. Om dit te vermijden en ik weet dat ik een gesprek krijg met bijv een leidinggevende dan doe ik een sjaaltje om of een trui met een hoog boordje. Anders lijk ik net een vlekkenkampioen. Schaam me nog steeds dat ik dit heb en er geen controle over heb. Ook al lijkt het in het gesprek dat ik alles onder controle heb, de vlekken in mijn gezicht en nek laten anders zien..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flauw antwoord: Het licht uitlaten.
Iets beter, 50 jaar geleden gekregen en ik weet niet bij wie en of het altijd en meteen helpt:
Bij je zelf denken: "Kijk mij eens rood worden en blozen. Daar ben ik trots op en het ik vind het geen probleem."