Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

wat te doen als je het niet meer ziet zitten en helemaal op bent?

Hulpverlening slaat niet aan en medicatie ook niet.
Ben radeloos...alles gaat maar door en ik maak geen vooruitgang en niks help

Weet jij het antwoord?

/2500

Begin met sporten en nieuwe mensen ontmoeten! Probeer je dagelijkse sleur te doorbreken en sla een nieuwe weg in! Probeer een vast tijdschema aan te houden met het naar bed gaan en opstaan! Begin de dag met een ontbijt(je) Kijk jezelf elke ochtend aan in de spiegel en wees trots op jezelf en heb sch**t aan mensen die jouw wat in de weg leggen! Leef je leven en geniet! Ga niet zitten piekeren Blijf niet de hele dag in huis Luister regelmatig naar jouw favoriete muziek! Verwen jezelf eens! Wandel eens langs het strand of door het bos/hei. Als je in de knoop zit met jezelf en je ziet geen uitweg, dan heb je op dat moment een serieus en groot probleem, MAAR daar is OOK een oplossing voor! EN...je bent niet de enigste in die situatie! Alleen het is iets wat je zelf moet doen! Medicijnen kunnen kalmeren en de klachten verminderen, maar vanuit het dal naar boven klimmen moet je zelf doen. En neem van mij aan het is het waard om er tegenaan te gaan ook al kost het enorm veel moeite! Succes.

Je zegt 'hulpverlening' maar niet welke. Heb je gesproken met een psycholoog? Verschillende psychologen en hulpverleners hebben verschillende manieren om een cliënt te helpen, dus wellicht kan het helpen als je een andere weg zoekt, misschien een hulpverlener die het anders aanpakt of een therapie die beter bij jou past. Bijvoorbeeld cognitieve gedragstherapie (door een psycholoog). Je kunt je ook eens verdiepen in alternatieve manieren en therapie zoals bijvoorbeeld haptonomie of mindfulness. Het belangrijkste is dat je weet dat je niet alleen bent, er zijn veel mensen met dezelfde problemen en gevoelens en er zijn nog veel meer mensen die je daarmee kunnen helpen!

Als je helemaal op bent betekent dat meestal dat je jezelf bent kwijtgeraakt. Ren je voor jezelf uit? of slenter je achter jezelf aan? Weet dat jij degene bent die verantwoordelijk is voor je situatie en dat jij de enige bent die er iets aan kunt veranderen. (al dan met hulp) Begin met luisteren naar jezelf. Waar heb je behoefte aan? Rust? Beweging? Praten? Niks? Als je de laatste tijd te veel hooi op je vork hebt genomen is dat wellicht iets om te veranderen voor de komende tijd. Om je energie op peil te krijgen moet je gezond eten. Misschien dat yoga ook helpt, iig voor een goede ademhaling en meer balans. Sterkte!

De kunst is om de voor jou goede hulpverlener tegen te komen. Medicatie is vaak een middel wat de bijverschijnselen van jouw toestand wat verminderd waardoor je wat ruimte zou kunnen ervaren om iets aan de aanleiding te doen. Wat is de aanleiding dat je in deze situatie terecht bent gekomen zonder het te psychologiseren? Jouw omstandigheden komen nooit vanzelf. Het kan een lichamelijke klacht zijn maar ook een relationele klacht, niet persé met een partner of met ieder andere in jouw omgeving. Ben je in staat om erover te communiceren, jouw gevoel te uiten, aan te geven wat je echt zou willen en vervolgens echt te gaan doen wat je wilt. Jouw vraag is vrij kort met weinig informatie met de kans dat ik ver naast alles zit. In coachingstrajecten zie ik vaak dat er vier gesprekken nodig zijn om tot de uiteidelijk kern te komen en de puzzelstukjes op hun plaats te krijgen. Vaak is het echt in actie komen en te oefenen en leren om over grenzen te gaan om dingen op te lossen. Een mens kan erg veel hebben en erg diep moeten gaan en ik wens je iemand toe die je uit de verwaring en het dal haalt. Dat ben je namelijk niet waard. Ik wens je een goede hulpverlener toe.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100