Kun je eelt op je knieën hebben?

Ik heb namelijk een rare plek op mijn knie dat een beetje op eelt lijkt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.2K
Amadea
7 jaar geleden
Zit jij dan heel vaak op je knieën te werken?
fremar
7 jaar geleden
heb je geen foto?

Antwoorden (1)

Eelt is een verdikking van je huid op plaatsen waar die veel "te verduren heeft", of veel contact heet met harde oppervlakken of veel schuurt. Je handen en je voeten zijn daar de bekendste voorbeelden van maar ook je ellebogen en je knieën zijn bekende "eeltplekken".

Om echt dik eelt te krijgen zou je veel moeten kruipen, maar als je regelmatig met je knieën bijvoorbeeld tegen stoelen schuurt of stoot, of strakke broeken draagt en daarin (trappen) loopt, of gewoon veel met je benen over elkaar zit, ja dan zul je ook wat eelt op je knieën krijgen. Het is een natuurlijke bescherming van je huid.