Wie weet hoe ze het noemen als je voorwerpen, nrs, kleuren als mannelijk vrouwelijk ziet en dat dat automatisch gaat?

ik bedoel dus 1=mannelijk voor mij, 2=vrouwelijk. Oranje Vrouwelijk, Groen=mannelijk etc. Het bekendere is Blauw en Roze waarbij dit heel maatschappelijk geaccepteerd is.
Ik zoek al heel lang naar een soort verklaring hiervoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat jij beschrijft lijkt erg op synesthesie; misschien is het een niet zo bekende vorm van synesthesie.

Synesthesie is het ervaren van verbanden die er niet zijn. Bijvoorbeeld de letter E altijd als rood zien, ongeacht de werkelijke kleur. Of de kleur blauw "horen" als een trillende bastoon, ook al is het helemaal stil. Of een toon proeven, zodat je bijvoorbeeld bij een trompet altijd een scherpe, zurige smaak krijgt.

Wat jij beschrijft, past heel goed in dit rijtje voorbeelden.

Zie de link hieronder voor een goede uitleg van synesthesie.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet het.