Wat moet ik doen met mijn huid?

Mijn huid is altijd heel erg droog , heeft rode vlekken en brand . Ik heb ook puistjes die heel erg irriteren en mijn porien zijn heel erg zichtbaar ik ben bij de dokter geweest die heeft me verwijst naar een dermataloog . Die hebben me verteld dat ik eczeem heb en hebben me medecjinen gegeven die ik er tegen kan gebruiken die medicijnen helpen haast niet en elke keer worden er ook andere soorten voorgeschreven . Het is nu al bijna 7 jaar zo dat ik last heb van een lelijke huid . Ik zou hulp echt waarderen want ik leef al 7 jaar ongelukkig

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het enige dat ik je als tip kan meegeven is : stop eens onmiddellijk radicaal en helemaal met alle mogelijke verzorgingsproducten (als je die nog gebruikt, je dermatoloog zal het daar toch ook wel over gehad hebben ?) ), vooral die die uitdrogen (zeep, shampoo, douchespul, bodylotion, cremepjes, de hele mikmak). Sinds ik die prut de deur uit heb gegooid - het laatste de shampoo - heb ik nergens meer last van. En nee, ik stink niet. Sterker nog, ik word lang niet zo vies. Zelfs niet als het buiten 33 graden is ;-) Douche niet meer dan een keer per week, en dan ook niet te heet en niet te lang. Droog je goed af. Gebruik een zeepvrije, ongeparfumeerde waslotion (al is dat niet strikt noodzakelijk, we zijn eerlijk gezegd wel een beetje verslaafd aan het schone gevoel ;-). Ik kan dat nog NET hebben).En eventueel een parfumvrije deodorant. Als je per se ergens naar wilt ruiken, spuit of smeer dat dan op je kleren, niet op je gevoelige huid. Alsje huid niet opknapt.......................nee, dat doet-ie wel.

Antwoorden (3)

Neem contact op met je zorgverzekering en vraag hen een second opinion te regelen. Een andere arts komt misschien wel tot een oorzaak en oplossing. Zelf gaan dokteren lijkt me niet verstandig, zeker omdat de dermatoloog de oorzaak en oplossing niet kan vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoek eens op 'lijnzaadolie en huid'. Huidproblemen zijn vaak het gevolg van verkeerde voeding cq levensstijl. Je loop risico nl.dat de dermatoloog je gelijk chemisch spul aansmeert terwijl het misschien heel makkelijk te verhelpen is door je voedingspatroon aan te passen. Voldoende goede vetten werken ook van binnen uit naar buiten. Zelf smeerde ik nu wietolie op wat ouderdomsvlekken en ze verdwenen. Vanwege MS slik ik 2 eetlepels lijnzaadolie per dag omdat ik een bepaald dieet volg en mijn huid is aanzienlijk verbeterd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij mijn gezicht helpt de Clinique moisture intense heel goed, alle smeersels van de dokter werkte ook voor geen meter.. Je kan altijd even bij de douglas ofzo vragen of zij iets weten! Succes