Hoe te groeien?

Een 16 jarig meisje, is niet tevreden met haar lengte (1.59). Zij zal waarschijnlijk niet meer in de lengte groeien. Zijn er mogelijkheden om toch nog te groeien, zo ja, welke?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.59 is een prachtige lengte voor een meisje! Ik denk dat dat meisje (jij zelf?) gewoon door moet krijgen dat het heel mooi is en door veel mensen aantrekkelijk wordt gevonden. Hou van jezelf zoals je bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriendin is net 17 en is 1.57 , in mijn belevenis maakt dat geen enig verschil. Ze is nog steeds mijn 'alles' zoals ze dat nog zo mooi zeggen (;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.59 is niet echt klein. Je groei kun je niet echt meer beinvloeden. Maar je lengte accepteren kun je wél. Probeer hier aan te werken. Ik wens je veel succes! Zelfacceptatie is soms erg moelijk.

Antwoorden (4)

Nee, het enige wat ik me kan bedenken is een methode die ze in China uitvoeren. Daar rekken ze je uit door aan je armen en benen te trekken of zoiets. Maar dat lijkt me nou niet echt een goede manier.
Meestal ben je op je 16e ook wel uitgegroeid, dus helpen dingen als veel eten enzo ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er echt heel veel moeite mee hebt, kunt je je huisarts raadplegen. Acht hij het ook nodig, dan kan hij je doorverwijzen en kun je, met de nodige voorzichtigheid vanwege bijwerkingen, misschien in aanmerking komen voor groeihormonen injecties.

Toegevoegd na 1 minuut:
ikzelf denk dat je met een lengte van 1.59m niet echt in aanmerking komt, het is een veel voorkomende lengte, niet groot, toegegeven, maar ook niet echt superklein

Toegevoegd na 45 minuten:
hier nog een link met info over groeihormonen bij volwassenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
groeihormonen kunnen alleen gegeven worden als de botten nog in de groei zijn ( geven ze dus alleen als er een hele grote kans is dat iemand abnormaal klein blijft ) . 16 jaar is al te oud voor groeihormonen.

1.59 is niet groot maar de gemiddelde nederlandse vrouw is 1.67 dus het is ook echt niet heel klein. Hakken van 8 centimeter en je bent gemiddeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb begrepen dat als een meisje gaat menstrueren, dat ze dan niet of nauwelijks meer zal groeien (over het algemeen).
Dus mocht ze nog niet menstrueren, dan heeft ze kans dat ze nog iets kan groeien.
Dan moet ze dus ook niet de pil gaan gebruiken, want die wekt de menstruatie op.

Ik groeide vroeger juist veel te hard, en er is overwogen om mij de pil te geven, zodat ik niet meer verder zou groeien, dus dat is een deel wat ik weet.