Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Scherp zien met Vision Therapy?

Hier in Bali verkoopt met brilletjes (zonder glazen maar met een zwart vlak met gaatjes), van Vision Therapy Eyewear. Als ik dit opzet zie ik inderdaad beter, en er is een blaadje bij van thebatesmethod.com. Ik ben 50 plusser, en wil weten of dit geen problemen heeft met de ogen, en zou dit dan een trainig zijn voor de ogen? Misschien zijn er mensen hier die ervaring hebben met zulk een brilletje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
961

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Kwalzalverij die niet gaat werken, maar waar kennelijk nog altijd geld aan verdiend kan worden nu de tekst van het boek vrij van copyright en dus gratis is geworden.

Helaas was Bates een enthousiast fantast zonder enige kennis van de werking van het oog, en heeft zijn methode bij normaal afnemend zicht geen enkele zin. Alleen bij bijvoorbeeld een lui oog kan oefenen van het luie oog wat helpen, maar dat moet onder begeleiding en is geen doe-het-zelf-therapietje.

De illusie van scherper zien door een klein gaatje heeft te maken met de andere lichtval in het oog, en niks met verbeterd zicht. Verbeteringen DIE gemeld worden zijn niks meer of minder dan een kwestie van 'wennen aan kijken zonder bril'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Inderdaad, Marleen. Het scherper zien heeft te maken met een andere lichtval.
Maar denk aan de speldeprikcamera waarmee je een scherp beeld krijgt zonder lens. Dus die bril werkt wel, maar je ogen worden niet beter natuurlijk.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding